مقدمات سرشماری عمومی کشاورزی در آستارا فراهم شد

 معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا گفت: مقدمات اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در هفته جاری آغاز شده است و این سرشماری از ۱۲ آبان به مدت ۴۵ روز در شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان اجرا می‌شود.

محمد کرم‌زادگان روز دوشنبه ۲۳ مهر در گفتگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه با توجه به تحولات سریع بخش کشاورزی، اجرای سرشماری ضرورتی اجتناب ناپذیر است، اظهار کرد: سرشماری نقش محوری و پایه در آمارهای کشاورزی دارد و منبع بسیار مهمی در زمینه تهیه داده های ساختاری و پایه ای بخش کشاورزی محسوب می شود.

وی از کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی خواست به پرسش‌های مأموران سرشماری با دقت پاسخ و اطلاعات صحیح و واقعی را ارائه بدهند و افزود: عملیات اجرایی سرشماری کشاورزی در شهرستان آستارا همزمان با سراسر کشور از آبان ماه به مدت ۴۵ روز انجام می‌شود.

کرم‌زادگان خاطرنشان کرد: آمارگیران با مراجعه به تمام واحدهای تولیدی حوزه کشاورزی و بهره برداران در این حوزه روند سرشماری را انجام خواهند داد.

معاون فرماندار آستارا از همکاری ۱۸ نفر در شهرستان مرزی بندر آستارا (شامل نیروهای میدانی، آمارگیر، ستادی، فنی و اجرایی) در سرشماری عمومی کشاورزی خبر داد و با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه‌ها در اجرای هرچه بهتر طرح ملی سرشماری کشاورزی، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید همکاری و هماهنگی لازم را در اجرای هر چه بهتر این طرح داشته باشند.

کرم‌زادگان هماهنگی و الزام بخشداری ها، دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها و مراکز خدماتی مانند جهاد کشاورزی و غیره را برای همکاری، تامین امکانات و اطلاع رسانی ضروری دانست و گفت: دستگاه‌های دولتی شهرستان آستارا مکلف به همکاری در اجرای طرح سرشماری کشاورزی هستند.

وی یادآور شد: در مجموع در این سرشماری در مورد مشخصات بهره بردار، مساحت اراضی کشاورزی، نام محصولات کشاورزی، سطح کاشت محصولات سالانه و تعداد و جنس انواع دام سوال خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ششمین سرشماری عمومی کشاورزی از دوازدهم آبان ماه در سراسر کشور آغاز و به مدت ۴۵ روز ادامه می‌یابد.

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403072317476
  • خبرنگار : 50532