مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان عنوان کرد:

الحاق ۱۶۰۰ روستای دچار تنش آبی سیستان و بلوچستان به طرح ملی آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: برنامه های جامعی برای همه شهرهای استان در حوزه آب و فاضلاب تدوین شده و در حال اجراست.

علیرضا قاسمی در گفت وگو با ایسنا، افزود: در بخش روستایی به استناد بند ج تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ آبرسانی به تعداد ۱۶۰۰ روستای فاقد یا دچار تنش آبی برای الحاق به طرح ملی آبرسانی روستایی برآورد و پیگیر تصویب آن در مراجع ذیصلاح هستیم.

وی گفت: از ۵ هزار و ۵۹۴ آبادی این استان ۳۲۴۴ روستا دارای تأسیسات آب سانی هستند و حدود ۹۰۰  روستای فاقد یا دچار تنش آبی نیز به صورت سیار و با تانکر آبرسانی انجام می شود که سهمیه هر نفر در روز ۱۵ لیتر است.

قاسمی اظهار کرد: به دلیل مشکل در منابع تامین و انتقال و توزیع آب اختلاف فاحشی با سرانه‌های مصوب کشوری وجود دارد که می طلبد برنامه‌ریزی جدی برای استان صورت گیرد.

این مقام مسئول بیان کرد: با برنامه مدون چهارساله می توان شاخص بهره مندی روستاهای استان از آب پایدار را به بالای ۹۶ درصد رساند که برای تحقق این مهم به حدود ۲۷ همت اعتبار نیاز است، اجرایی شدن برنامه های بخش فاضلاب نیز به حدود ۹ همت اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان این که فقط ۵ شهرستان سیستان و بلوچستان دارای تاسیسات فاضلاب هستند، ادامه داد: در این حوزه نیز فاصله معناداری را با متوسط کشوری شاهد هستیم، بنابراین می طلبد که با توجه به وضعیت کم آبی استان در این زمینه اقدام جدی صورت گیرد تا بتوان از پساب در بخش کشاورزی و صنعت استفاده کرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403072317460
  • خبرنگار :