آغاز برداشت انواع حبوبات از مزارع چهارمحال و بختیاری

معاون مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز برداشت انواع حبوبات از ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زیرکشت در این استان خبرداد.

خداکرم کریمی اظهار کرد: : ۱۱ هزار و۵۰۰ هکتار از اراضی استان به کشت انواع  حبوبات مثل نخود، لوبیا، ماش و عدس اختصاص دارد که از این میزان ۶۷۶۲ هکتار کشت انواع لوبیا سفید،قرمز و چیتی است‌.

معاون مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه میانگین برداشت لوبیا ۲.۵ تن در هکتار است، افزود: پیش‌بینی می‌شود ۱۷ هزار تن لوبیا از مزارع استان برداشت شود.

در ادامه هاجر قراخانی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بن گفت: با استفاده از تجهیز مزارع به سامانه آبیاری تیپ، کاشت ارقام پربازده و رعایت اصول فنی مثل زمان کاشت و تغذیه مناسب در یکی از مزارع این شهرستان به سطح ۲۲ هکتار عملکرد برداشت به پنج تن  در هکتار رسید که به دو برابر میانگین برداشت افزایش یافت.

وی گفت: ۳۸۵ هکتار از مزارع آبی شهرستان بن به کشت انواع لوبیا اختصاص یافته است که پیش‌بینی می‌شود از این سطح ۸۰۰ تن لوبیا برداشت شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، قراخانی بیان کرد: در شهرستان بن، رقم کشت شده لوبیا سفید شکوفا، قرمز یاقوت و چیتی شکوفا است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403072317425
  • خبرنگار : 50975