رییس و کارگردان تئاتر پانتومیم ایروان:

عشق مردم به تئاتر در ایران بی نظیر است

رییس و کارگردان تئاتر پانتومیم ایروان، عشق و علاقه مردم مریوان به جشنواره تئاتر خیابانی را مهم ترین تفاوت این دوره از جشنواره با سایر جشنواره ها ذکر کرد.

ژیرایر داداسیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ما از  گروه پانتومیم ایروان هستیم و بیش از ۵۰ سال در این عرصه سابقه فعالیت داریم و تا کنون در بیش از ۳۰ جشنواره شرکت کرده ایم.

وی حضور و عشق مردم به تئاتر را در مریوان بی نظیر دانست و افزود: فعالیت مردم بزرگترین تفاوت این جشنواره با سایر جشنواره های هنری دیگری است که شرکت کرده ام.

رییس و کارگردان تئاتر پانتومیم ایروان، فضاهای شهری که در شهرستان مریوان برای اجراها ساخته شده است را مطلوب توصیف کرد و ادامه داد که این بستر فیزیکی که در مریوان در پارک ها و مکان های تفریحی ساخته شده، انرژی خوبی به ما می دهد و مریوان را به یک شهر تئاتری مبدل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با تجربه اجراهایی که در تهران و کیش هم داشته ام، باید گفت که تماشاگر گرم و پرانرژی، مهم ترین فاکتور تئاتر ایران است.

یوری گلسانیان، کارگردان و بازیگر تئاتر پانتومیم ایروان ارمنستان هم دوستی ایران و ارمنستان را چند هزار ساله و دیرینه خواند به ایسنا گفت که این رابطه را امروز هم در عشق مردم ایران و به ویژه شهرستان مریوان مشاهده کردیم و رابطه دستی و برادری را که انتظار داشتیم، به چشم دیدیم.

او استقبال از هنر تئاتر را در ایران گرم و پر شور دانست و افزودکه عشق مردم به تئاتر در ایران بی نظیر است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403072317422
  • خبرنگار : 50541