سرماخوردگی پاییز را با کدام دمنوش‌ها کنترل کنیم؟

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام گفت: سرماخوردگی خود را در فصل پاییز با خوردن دمنوشهای گیاهی کنترل کنید.

«علی فرضی‌نژاد» با حضور در ایسنا در این خصوص اظهار کرد: سال‌هاست از  گیاهان دارویی و فرآورده‌های حاصل از آن در درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌کنیم و از خواص مناسب آن‌ها بهره بردیم. یکی از راه‌های استفاده از گیاهان دارویی دمنوش این گیاهان است که در این فصل به معرفی دمنوش مناسب برای رفع شایع‌ترین بیماری فصل پاییز می‌پردازیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شایع‌ترین مشکلات فصول سرد سال انواع عفونت‌های ویروسی و تنفسی است. با گرم نگه داشتن بدن و مصرف دمنوش‌های مناسب از ابتدای شروع فصل پاییز سیستم ایمنی بدنی خود را تقویت کنید و در صورت سرماخوردگی با گیاهان دارویی این مشکل را حل کنید و ترجیحاً از انواع داروهای شیمیایی استفاده نکنید.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام ادامه داد: دمنوش‌های پونه، آویشن، گل‌گاوزبان و پنیرک از موثرترین دمنوش‌ها برای تقویت سیستم ایمنی و مقابله با تمامی علائم سرماخوردگی است. با تهیه این گیاهان دارویی و ساخت دمنوش‌ها علائم بی‌حالی، سرفه و احتقان بینی و گلو برطرف می‌شود.

فرضی‌نژاد افزود: اگر به‌دنبال بهترین دمنوش گیاهی برای تقویت سیستم‌های ایمنی بدنتان در مقابل تمامی عفونت‌های تنفسی هستید دمنوش بابونه و دارچین مناسب این فصل از سال است.

وی اضافه کرد: این دمنوش برای بهبود علائم تنفسی، تنگی نفس و آسم موثر است، اگر در محیط‌های شلوغ و پر رفت و آمد خیلی تردد دارید با مصرف این دمنوش نگران هیچ مشکل تنفسی نباشید.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403072317421
  • خبرنگار : 71299