مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان عنوان کرد:

استفاده از بارنامه‌های جعلی علت غیرفعال شدن کارت سوخت خودروهای حمل و نقل

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: نظارت و بررسی ویژه فعالیت خودروهای بخش حمل و نقل در خصوص اختصاص سهمیه سوخت بصورت منظم در حال انجام است.

قربانعلی مردانی شامگاه یکشنبه در جلسه هم اندیشی با مسئولین اجرایی شهرستان سراوان افزود: در این جلسه موضوعات مرتبط با حمل فرآورده‌های نفتی، کارت اضطراری جایگاه‌ها، کدینگ کارت‌های سوخت، نفت سفید مدارس و اصناف و احداث و توسعه مجاری عرضه سوخت و جایگاه های CNG بود.

مدیر منطقه زاهدان با اشاره به ناترازی بنزین کشور و لزوم مدیریت صحیح مصرف گفت: بدلیل افزایش مصرف بنزین نیاز به مدیریت مصرف با استفاده از ابرازهای متعدد از جمله الزامی بودن استفاده از کارت سوخت شخصی در سطح کشور و استفاده از شیوه ها و نرم افزارهای کنترلی و نظارتی بر عرضه سوخت در سطح استان می‌باشد که اجرای طرح کدینگ کارت سوخت، سامانه دوربین پلاک خوان و سامانه مدیریت کارت سوخت اضطراری جایگاه ها از آن جمله است.

مردانی در خصوص غیر فعال شدن کارت سوخت تعدادی از اتوبوس‌ها، مینی بوس و کامیون های بخش حمل و نقل نیز گفت: با توجه به بررسی پلیس امنیت اقتصادی کشور، این خودروهای نفتگازسوز، فاقد فعالیت بودند و با استفاده از بارنامه‌های جعلی مبادرت به دریافت سوخت و قاچاق فرآورده های نفتی می‌کردند که پس از شناسایی، کارت های سوخت متخلف به مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی معرفی شدند و فرایند رسیدگی به تخلف مالکان این خودروها در حال انجام است.

وی همچنین در خصوص سهمیه نفت سفید اعلام شده جهت خانوارهای منطقه گفت: مقدار ۳۰۰ لیتر سهمیه نفت سفید از ۲۵ مردادماه جهت ذخیره سازی زمستانی مصرف کنندگان فاقد گاز شهری اعلام شده که توزیع آن در حال انجام است و تا پایان آبان ماه امسال دارای اعتبار می باشد.

مدیر منطقه زاهدان تأکید کرد، سهمیه اعلام شده فعلی، آخرین سهمیه نفت سفید در منطقه است که خارج از طرح اقلیم توزیع می گردد و از این پس بدلیل اجرای طرح ملی توزیع نفت سفید براساس اقلیم_نفر که از ابتدای شهریورماه در کل کشور آغاز شده است، خانوارهای مصرف کننده نفت سفید جهت دریافت کامل سهمیه خانوار خود، باید با مراجعه به سامانه درخواست فرآورده های نفتی (سدف) به آدرس اینترنتی Newtejaratasan.niopdc.ir نسبت به ثبت اطلاعات اعضای خانوار در سامانه مذکور اقدام نمایند.

محمدنور دهانی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی و مجتبی شجاعی فرماندار شهرستان سراوان، در این جلسه هم اندیشی، ضمن پیگیری مطالبات مردم در حوزه سوخت و مسائل مربوطه، از خدمات مدیر و کارکنان منطقه و سرپرست ناحیه سراوان قدردانی کردند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403072317390
  • خبرنگار :