رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خواستار شد؛

ضرورت بومی‌سازی قوانین استخدامی مراکز اورژانس در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سیستان وبلوچستان شرایط خاص و متفاوتی دارد و طبیعتاً باید ویژه‌تر در سطح کلان ملی به آن نگاه شود.

دکتر حبیب غزنوی در بازدید شامگاه یکشنبه، معیاد فر، رئیس اورژانس کشور از زیرساخت های اورژانس زاهدان افزود: اگر سیاست ها و قوانین استخدامی مراکز اورژانس در این استان بومی سازی شود به طور حتم شاهد استقبال بیشتر کارشناسان فوریت های پزشکی برای فعالیت در این استان خواهیم بود و علاوه بر جذب بیشتر نیروهای بومی می توان از سایر استان ها نیز افراد توانمند و علاقه مند را بکار گیری کنیم.

وی تاکید کرد: در همین راستا ما هم اکنون در حوزه دانشگاه علوم پزشکی پایگاه اورژانس آماده افتتاح داریم اما به دلیل کمبود نیرو امکان افتتاح وجود ندارد که یک معضل جدی است که باید در سطح ملی به آن پرداخته شود و با تغییر سیاست های جذب نیرو قدری از این موارد را مرتفع کنیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز اظهار کرد: خوشبختانه تمامی پایگاه های اورژانس تحت نظر این دانشگاه با ۶ تکنسین در حال خدمات رسانی به مردم عزیز استان هستند و تنها در ۳ پایگاه شهرستان ها ۵ تکنسین بکارگیری کرده‌ایم.

دکتر عبدالرزاق افزود: در حوزه ارتباطات (دیسپچ) هم تمامی کارشناسان دارای مدرک کارشناسی پرستاری و بیهوشی هستند که با تعریف الگوریتم ها و دستورالعمل های خاص تا حد زیادی در تلاش هستیم تا اعزام بیهوده آمبولانس ها را به صفر برسانیم تا خدمات رسانی به بیماران واقعی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.

وی تاکید کرد: علیرغم تمامی کمبودها و مشکلاتی که وجود دارد باید گفت که اعزام بیماران بین بیمارستان های تابعه این دانشگاه کمترین زمان به ثبت می رسد که نشان دهنده همت همکاران اورژانس و سعی و اهتمام آنها در نجات جان شهروندان است اما اگر عنایت ویژه ای شود قطعاً شاهد بهبود کیفیت و کمیت خدمات رسانی ها نیز خواهیم بود.

وی با اشاره به مساله آموزش در اورژانس ۱۱۵ زاهدان تصریح کرد: موضوع به روزرسانی و افزایش دایم سطح آکادمیک همکاران نیز جلسات و کارگاه های ماهیانه مورنینگ ریپورت به صورت منظم برگزار می شود و در این بخش مشکلی نداریم.

به گفته دکتر عبدالرزاق؛ در موضوع کمبود ناوگان، نیاز به آمبولانس های جدید داریم تا هم در سطح ملی به آن پرداخته شود و هم خیران سلامت نگاه ویژه تری به سیستان وبلوچستان داشته باشند چرا که این استان علیرغم گستردگی و پهناوری زیادی که دارد همچنان با مشکل کمبود آمبولانس دست و پنجه نرم می کند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403072317387
  • خبرنگار :