رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان:

برای سال زراعی امسال تمام هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: باتوجه به اینکه فصل زراعی جدید شروع شده، خوشبختانه درحال حاضر همه هماهنگی‌ها و تمهیدات لازم با تلاش‌های همکاران جهادی صورت گرفته است.

سید عماد شاهرخی شامگاه (۲۲مهرماه) در حاشیه مراسم افتتاح بزرگترین بازارچه آبزیان غرب کشور در لرستان، اظهار کرد: در طی سه سال گذشته در حوزه‌های بخش کشاورزی رکوردهای تاریخی برای استان ثبت شد و به عنوان نمونه گندم از سه سال گذشته از ۱۲۳ هزار تن به ۵۴۰ هزار تن رسید و همین رکورد تاریخی در زمینه بذر اتفاق افتاد و باتوجه به اینکه پایه و اساس کار تولید گندم بذر است و برای اولین بار در تاریخ کشاورزی لرستان تولید بذر به ۲۴ هزار تن رسید درحالی بالاترین رکورد این محصول درگذشته ۲۱ هزار تن بود.

وی با اشاره به دانه‌های روغنی، خاطرنشان کرد: در تاریخ کشاورزی لرستان برای اولین افزایش سه برابری دانه‌های روغنی داشتم و از ۲۵۰۰ تن به بالای ۷۵۰۰تن دانه‌های روغنی رسیدیم.

شاهرخی با بیان اینکه درحوزه آب وخاک و امور اراضی سازمان اقدامات خوبی انجام شده است، افزود: در بحث آبیاری تحت فشار برای اولین بار در تاریخ کشاورزی لرستان رتبه دوم کشور را کسب کردیم در حوزه امور اراضی جایگاه استان در سال‌های گذشته در رتبه بیست وهشتم کشوری بودیم اما اکنون در آخرین ارزیابی که ماه قبل اعلام شد رتبه چهارم کشور به دست آوردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: در حوزه گلخانه‌ها ما در امروز در واقع سه سال گذشته۴۵۰ پروژه در بخش کشاورزی به بهره‌برداری رساندیم و حدود ۲۴۰ تا از این پروژه‌ها، طرح‌هایی بود که تعطیل شده بود و با همت نیروهای جهادی و استانداری اکنون به چرخه تولید رسیده است.

وی به فصل زراعی جدید اشاره کرد و ادامه داد: باتوجه به اینکه فصل زراعی جدید شروع شده، خوشبختانه درحال حاضر همه هماهنگی‌ها و تمهیدات لازم با تلاش‌های همکاران جهادی صورت گرفته است و در حال حاضر هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و امیداوریم شاهد افزایش تولید و رضایتمندی کشاورزان باشیم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072217363
  • خبرنگار : 50175