معاون بازسازی بنیاد مسکن عنوان کرد

ساخت ۵۵۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور

معاون بازسازی بنیاد مسکن، با اشاره به احداث ۵۵۰ هزار واحد مسکن روستایی در قالب نهضت ملی مسکن، گفت: ۳۰۰ هزار واحد تاکنون به بهره برداری رسیده و ۱۰۰ هزار واحد دیگر تا پایان سال تکمیل می شود.

مجید جودی عصر امروز، ۲۲ مهرماه در حاشیه آغاز عملیات ساخت پروژه ۳۷۵ واحدی نهضت ملی مسکن در چاف و چمخاله لنگرود، با اشاره به آماده سازی ساخت پروژه در یک زمین بسیار مناسب، اظهار کرد: علاوه بر تامین زمین، هماهنگی های لازم جهت صدور پروانه ساختمانی با کمترین هزینه نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی انجام شده آماده پرداخت تسهیلات در قالب نهضت ملی مسکن و مسکن روستایی به متقاضیان این واحدها هستیم، افزود: به دنبال بهره برداری از این واحدها در کوتاه مدت و فشرده هستیم تا ۳۷۵ خانوار فاقد مسکن صاحب خانه شوند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور، با اشاره به احداث ۷۵ هزار واحد بنیادساخت در طرح نهضت ملی مسکن، خاطرنشان کرد: این واحدها در مراحل مختلف ساخت هستند.

جودی با اشاره به احداث ۵۵۰ هزار واحد مسکن روستایی در قالب نهضت ملی مسکن، بیان کرد: ۳۰۰ هزار واحد تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است و امیدواریم تا پایان سال از ۴۰۰ هزار واحد عبور کنیم.

وی ادامه داد: استان گیلان در بخش مسکن روستایی وضعیت خوبی دارد و سهمیه تسهیلات سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۱ هزار واحد بود که عمده متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و ۸۰ درصد نیز با دریافت تسهیلات، کار ساخت مسکن را آغاز کرده اند.

معاون بازسازی بنیاد مسکن با بیان اینکه به زودی سهمیه تسهیلات مسکن روستایی گیلان در سال ۱۴۰۳ اعلام می شود، گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده گیلان می تواند تا پایان برنامه هفتم، هیچ واحد مسکونی فرسوده و غیر مقاوم در روستاها نداشته باشد.

وی همچنین از احتمال افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی تسهیلات مسکن روستایی خبر داد و تاکید کرد: افرادی که امسال تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی را دریافت می کردند، می توانند از ظرفیت متمم استفاده کنند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۱۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403072217350
  • خبرنگار : 50040