معاون اقتصادی استانداری ایلام:

شرکت ایمیدرو فقط برای اکتشاف معادن در منطقه حضور دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: دولت در بحث سرمایه‌گذاری برای اکتشاف به‌دنبال سودآوری مادی نیست، بلکه به‌دنبال ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری است.

« شهریار عباسی» شامگاه امروز یکشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۳، در نشست بررسی موضوعات معارضان پروانه‌های اکتشافی ایمیدرو در منطقه سیاهکل ایوان اظهار کرد: شرکت ایمیدرو صرفاً برای اکتشاف در این منطقه و مشخص شدن میزان و حجم معادن و صرفه اقتصادی آن حضور دارد و پس از عملیات اکتشاف بهره‌برداری از این معادن با اولویت به مالکان عرفی واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به مالکیت دولت در عرصه‌های ملی و طبیعی، افزود: واگذاری زمین‌های منابع ملی برای فعالیت‌های تولیدی و اشتغال‌زایی در اختیار دولت است و اگر معارضان عرفی داشته باشد راهکار مناسب آن اعمال می‌شود.

عباسی تأکید کرد: پیگیری‌های بسیاری با مدیران شرکت ایمیدرو از طریق نمایندگان و مدیران استان صورت گرفته و هدف از این اقدامات فقط و فقط منافع مردم استان است.

معاون استاندار ایلام بیان داشت: بحث اکتشاف در این مناطق صرفاً جهت شناسایی میزان  معادن و صرفه اقتصادی آنهاست و هیچگونه صرفه اقتصادی و سودی به دنبال نخواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ابراز داشت: معادن سرمایه‌های ملی کشورند که نباید بلااستفاده باقی بماند و فرصت‌های بسیار مناسبی برای توسعه و ایجاد اشتغال در اختیار مدیران و مردم خواهند گذاشت.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۵۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403072217346
  • خبرنگار :