با برپایی ۶۰ غرفه، جشنواره ملی «تمشک» در نکا برگزار شد

چهارمین جشنواره ملی «تمشک» با برپایی ۶۰ غرفه در شهرستان نکا برگزار شد.

ابراهیم مردانی مجری برگزاری جشنواره ملی تمشک و گیاهان دارویی ۲۲ مهر در حاشیه جشنواره ملی تمشک در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره حمایت از کسب و کارهای خرد در نمایشگاه صنایع دستی و سوغات کشور بود.

مردانی افزود: چهارمین دوره جشنواره تمشک و گیاهان دارویی برگزار و حدود ۶۰ غرفه در بخش صنایع دستی و سوغات کشور در محل پارک ملت نکا برپا شد.

وی برگزاری جشنواره تمشک را رویداد فرهنگی و گردشگری در مازندران دانست و یادآور شد: مازندران در ایام مختلف به ویژه عید نوروز و یا تعطیلات تابستانه میزبان بیش از ۲۰ میلیون مسافر است و این رویدادها در ماندگاری و اقامت مسافر کمک خواهد کرد.

 وی افزود: در اجرای جشنواره تمشک هر شب برنامه‌های ویژه فرهنگی و هنری همچون جنگ شادی به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی با حضور هنرمندان مطرح استان برگزار می‌شد.

مردانی در ادامه گفت: امیدواریم با حمایت مسئولان استان بتوانیم در ادامه جشنواره‌های فرهنگی، اقتصادی و کشاورزی بیشتری برای حمایت از کسب و کارهای خرد در تمامی شهرهای استان با معرفی محصول برجسته هر شهرستان این چنین رویدادهایی را برگزار کنیم.

حسین ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران در خصوص برگزاری جشنواره «تمشک» در شهرستان نکا، اظهار کرد: چهارمین جشنواره ملی تمشک جنگلی با حمایت شهرداری و شورای شهر شهرستان نکا برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به ثبت ملی برداشت سنتی تمشک و مهارت در تهیه فرآورده‌های سنتی این محصول در مازندران یادآور شد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات کشور، عرضه گیاهان دارویی و اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری از جمله رویدادهای جنبی این جشنواره بوده است.

او با اشاره به برپایی ۶۰غرفه صنایع‌دستی در حاشیه این جشنواره گفت: ۲۰ هنرمند از استان‌های اصفهان، شیراز، یزد، کرمان و گلستان در این نمایشگاه حضور دارند و محصولات متنوع در قالب رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شامل سفال، لباس سنتی، گلیم، حصیر و مصنوعات چوبی و سوغات مناطق مختلف کشور در این نمایشگاه عرضه شد. 

قابل ذکر است، چهارمین جشنواره ملی تمشک جنگلی از یکشنبه ۱۵ مهرماه جاری به مدت شش روز تا ۲۲ مهر در حاشیه رودخانه جنب پارک ملت شهرستان نکا برگزار شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۵۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403072217345
  • خبرنگار :