سرپرست تعاون روستایی استان خبر داد:

فعالیت ۱۸ تعاونی روستایی زنان در فارس

سرپرست تعاون روستایی فارس از فعالیت ۱۸ تعاون روستایی زنان در این استان خبر داد.

حمید رشیدی امروز، ۲۲ مهرمته در همایش بزرگداشت روز زن روستایی در شیراز گفت: زنان روستایی نقش مهمی در توسعه روستایی بر عهده دارند و با فعالیت و تلاش در تولید غذای سالم پیشرو هستند.

وی ادامه داد: تعاونی‌های زنان به عنوان مکمل مردان در اقتصاد خانوار موثر هستند و همچنین با فعالیت زنجیره‌ای و شبکه‌ای درآمد ایجاد می‌کنند.

 رشیدی گفت: هم‌فکری و هم‌افزایی زنان در تعاونی‌های زنان سبب رشد اقتصادی می‌شود و با اجرای پروژه‌های مختلف نقشی سازنده در روستا دارند.

وی با اشاره به ۱۵ اکتبر به عنوان روز جهانی زن روستایی گفت: این روز فرصت خوبی برای توجه ویژه به این زنان است و باید کمک کنیم تا نفپقش واقعی خود را پیدا کنند.

مدیرعامل شرکت تعاون روستایی زنان شاپورجان نیز در این مراسم گفت: تعاونی‌های زنان در نقاط مختلف استان فارس تشکیل شده است و بر اساس ظرفیت‌های منطقه خود در حال فعالیت هستند.

دهقان ادامه داد: توزیع کالاهای اساسی،تولید نان سنتی و صنعتی، راه‌اندازی کودکستان، کارگاه‌های خیاطی، برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی از نمونه فعالیت‌های تعاونی زنان در استان فارس است.

وی گفت: شرکت تعاون روستایی شاپورجان با راه‌اندازی اولین مهدکودک در روستا، راه‌اندازی سرویس مدرسه، خیاطی لباس فرم و حتی مشارکت در تهیه غذای گرم در حمایت از کودکان روستا اقدامات فرهنگی و آموزشی قابل توجهی انجام داده است.

دهقان در پایان از مسؤلان درخواست حمایت همه جانبه از تعاونی‌های زنان را برای تداوم فعالیت‌ها کرد.

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072217316
  • خبرنگار :