تاکید استاندار بر ظرفیت‌سازی در خوزستان برای حمل مسافر و بار در خلیج فارس

استاندار خوزستان گفت: در حوزه کشتیرانی به دلیل وجود کشورهای مقابل در خلیج فارس، باید ظرفیت‌سازی در استان برای حمل مسافر و بار استفاده شود و شرکت‌های خصوصی که قدرت تهیه کشتی و انجام کشتیرانی بین شمال و جنوب خلیج فارس دارند در این خصوص وارد عمل شوند. 

علی اکبر حسینی محراب در نشست کمیته ساماندهی ‌و مدیریت سواحل خوزستان که امروز (۲۲ مهرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: با برنامه‌هایی که وزارت راه در دستور کار خود قرار داد و سیاست‌های کلان نظام در خصوص توسعه دریامحور و اقتصاد و اشتغال از طریق فعالیت‌های حوزه دریا، ظرفیت‌های دریا بیشتر مورد توجه قرار گرفت و امیدواریم با پیگیری‌ها بتوانیم محورهای این سیاست‌های کلی را با مطالعات عملیاتی بیشتر به نتیجه برسانیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ظرفیت عظیم خدادادی در خوزستان وجود دارد و باید از این ظرفیت به نفع مردم استفاده شود. در حوزه کشتیرانی به دلیل وجود کشورهای مقابل در خلیج فارس، باید ظرفیت‌سازی در استان برای حمل مسافر و بار استفاده شود و شرکت‌های خصوصی که قدرت تهیه کشتی و انجام کشتیرانی بین شمال و جنوب خلیج فارس دارند در این خصوص وارد عمل شوند.

استاندار خوزستان بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه سیاست‌های جدید در منطقه با کشورهای همسایه از جمله عربستان، قطر، بحرین، امارات و کویت شروع شده است، باید متناسب با آن ظرفیت‌سازی شود. رفت و آمدهای مردم از طریق دریا می‌تواند  قدرت ما در دریا و رونق اقتصاد در دریا را در پی داشته باشد.

حسینی محراب عنوان کرد: قبلا شرکت‌هایی در این زمینه در خوزستان فعال بودند که باید دوباره دعوت شوند و از ظرفیت‌های موجود و ظرفیت‌سازی جدید در این زمینه استفاده شود.

وی با تاکید بر توسعه گردشگری دریا بیان کرد: مطالعات اداره‌کل میراث فرهنگی در خصوص گردشگری، خوب و مورد تایید است و کارهای عملیاتی آن باید در شورای برنامه‌ریزی مطرح شود. باید توجه شود که طرح‌های کلان در مورد شهرهای جدید ساحلی با دیگر موارد همخوانی داشته باشد.

استاندار خوزستان گفت: پایانه بندر امام قطب حمل و نقل کشور و کالاهای اساسی و سوخت است و باید این پایانه ساماندهی شود و از این ظرفیت برای پیشرفت، اشتغال و توسعه آبادانی بندر امام استفاده شود. 

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403072217311
  • خبرنگار : 50225