مدیرکل صمت استان خبرداد

وصول ۶۰۳ میلیارد تومان از حقوق دولتی معادن آذربایجان‌غربی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۳۰ درصد بیشتر از سهم ابلاغی از سوی وزارت صمت، حقوق دولتی معادن آذربایجان‌غربی وصول شد.

صابر پرنیان ۲۲ مهرماه در بیست و هشتمین جلسه شورای معادن استان که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه پویایی خاصی را در معادن استان شاهدیم، افزود: وزارت صمت در قالب برنامه ستادی مکلف کرده بود تا پایان مهر ماه امسال ۴۶۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن استان وصول شود که در اثر اقدامات انجام شده ۶۰۳ میلیارد تومان، ۳۰ درصد بیشتر از سهم ابلاغی وصول شده‌است.
 
وی با بیان اینکه در فروردین ماه امسال تعداد معادنی که حقوق دولتی آنها از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۱ انباشته شده بود ۳۲۵ معدن بود،گفت: این عدد در حال حاضر به ۱۱۶ معدن رسیده است.

مدیرکل صمت استان، افزود: در سال جاری، ۶۵ درصد از معادنی که نتوانسته بودیم در سنوات گذشته حقوق دولتی آنها را اخذ کنیم، تعیین تکلیف شده است. 

پرنیان با بیان اینکه از ۱۱۶ معدن مذکور، ۲۳ معدن سلب صلاحیت شده است، افزود: ۲۰ پرونده معدن به شورای معادن استان ارسال، ۴۱ معدن ضبط حقوق دولتی و ۲٠معدن که هم تعطیل بوده و هم حقوق دولتی را پرداخت نکرده بود، مراحل ماده ۲۰ را طی می‌کند. 

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403072217310
  • خبرنگار : 50136