عضو شورای شهر خبر داد:

نصب تمثال ۴۰ شهید شاخص در ورودی‌های شیراز

عضو شورای اسلامی شهر شیراز از نصب تمثال ۴۰ شهید شاخص استان فارس در ورودی‌های این کلان‌شهر در راستای برگزاری دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان خبر داد.

افسانه خواست خدایی امروز، ۲۲‌ مهرماه در نطق پیش از دستور صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز، با بیان اینکه شیراز میزبان دومین کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید والامقام استان فارس خواهد بود، گفت: در این مراسم میزبان مادران، پدران و خانواده شهدایی هستیم که کلمه ایثار در آنان تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: از ۲ سال گذشته در جهت تغییر و تحول فضا و چهره شیراز کمیته‌ای با هدف بازسازی و ساخت تصاویر شهدا در سطح شهر و خدمتگزاری به شهدا، معرفی و الگوسازی جایگاه آنان شکل گرفت.

خواست خدایی افزود: به همت این کمیته و تلاش شبانه‌روزی پرسنل و مدیران سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری شیراز، تمثال و تصاویر جدید شهدا در سطح شهر در حال نصب و بازسازی است و بر اساس طرح پیشنهادی سال گذشته برای سازمان سیما و منظر در ورودی‌های شهر شیراز تصاویر و تمثال مبارک ۴۰ شهید شاخص استان با مقیاس بزرگ توسط سازمان سیما و منظر در حال نصب است و بی شک حال و هوایی ویژه به شهر شهید پرور ما خواهد داد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: در ۳ سال گذشته در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری(مدظله) برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا، تکلیفی مضاعف ایجاد شد تا نام و یاد شهدای والا مقام را در خیابان‌ها، کوچه‌ها و معابر شهر احیا کنیم و در نام‌گذاری‌ها سعی شد علاوه بر نام‌گذاری مفاخر فرهنگی، تاریخی و ادبی شهر، اسامی شهدا به شکل خاص در صدر موضوعات نام‌گذاری قرار بگیرد که به فضل خداوند متعال و به مدد شهدای گرانقدر در حال تدوین سند تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله) هستیم و ان‌شاءالله سعی بر آن داریم اسامی جمیع شهدای والامقام شهر شیراز را که تاکنون بر مکانی مزین و نامگذاری نشده است بر اساس این سند بر کوچه ها، معابر و خیابان‌های شهر شیراز مزین کنیم.

وی افزود: بی‌شک با همت شورای اسلامی شهر و تلاش شهرداری، شهر شیراز را به عنوان یک الگوی موفق در راستای تحقق بخشیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله) در زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و خدمتگزاری به شهدا والا مقام شهرمان به کل کشور معرفی خواهیم کرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه سخنان خود موضوع عضو تعلیق شده شورای شهر را مطرح کرد و گفت: به موجب صدور کیفرخواست در تاریخ ۴ مرداد ۱۴۰۲ این دو نفر از حضور در شورا تعلیق شده و در ۴ مرداد سال جاری بر اساس ماده ۵۲۱ قانون آیین دادرسی کیفری که صراحت دارد مدت زمان تعلیق از مدت محکومیت کسر می‌شود مدت تعلیق پایان یافته و بر اساس رای اجرای احکام این صراحت به وضوح مشخص بود. 

وی افزود: بر اساس ماده ۲۳ آیین نامه اجرایی عنوان کرده پس از ابلاغ تصمیم اعضا ۲۰ روز فرصت اعتراض به هیئت حل اختلاف مرکزی را دارند و ماده ۹۳ قانون تشکیلات و وظایف شوراهای اسلامی به صراحت عنوان کرده تصمیم‌گیری در خصوص سلب عضویت اعضای شوراهای شهر در صلاحیت هیئت حل اختلاف مرکزی است.

خواست‌خدایی در ادامه سخنان خود شهردار شیراز را خطاب قرار داد و گفت: در خصوص بحث تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و تعیین تکلیف این موضوع گزارشی ارائه دهید. به کرات پرسنل شهرداری از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و هم از مجموعه شهرداری این موضوع را پیگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: تعدادی از نیروهای زحمتکش شهرداری دیروز در این نهاد حضور پیدا کردند که در حوزه سرمایه انسانی برخورد خوبی صورت نگرفته است، توضیحات خود را در این مورد ارائه دهید و بیان کنید نتیجه تحقیقات سازمان بازرسی به چه سمتی بوده‌ است و برای پرسنل شهرداری شفاف‌سازی کنید که کار تبدیل وضعیت در چه مرحله‌ای قرار دارد و نوع برخورد و رفتاری که مدیران شهرداری در حوزه‌های مختلف با پرسنل شهرداری دارند به گونه‌ای باشد که شأن پرسنل شهرداری حفظ شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072217308
  • خبرنگار : 50976