عملکرد هرمزگانی‌ها در بدنه دولت تاکنون درخشان بوده است

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در نشست با اعضای شورای اسلامی استان گفت: تقریبا افرادی که استعداد حضور در مرکز را دارند شناسایی کردیم. برخی از نخبگان ما علاقه‌ای به حضور در تهران ندارند. عملکرد هرمزگانی‌ها در بدنه دولت تاکنون درخشان بوده است.

 احمد مرادی نماینده هرمزگان امروز یکشنبه ۲۲ مهرماه، با بیان اینکه رابطه بین مجلس و شوراهای استان باید به طور صحیح شکل بگیرد، افزود: نباید نگاهمان بخشی یا حوزه‌ای باشد. قرار نیست جای کسی را بگیریم. باید بتوانیم همدیگر را پوشش دهیم.

مرادی با تاکید بر رعایت اعتدال در انجام امورات روستاها و شهرهای استان، گفت: اگر بتوانیم کمیته‌ای تشکیل بدهیم تا در حوزه طرح‌های مرتبط با استان، شوراها پیشنهادات کارشناسی به مجلس بدهند، بسیار کارساز خواهد بود.

نماینده هرمزگان اظهار کرد: در سال‌های پیش بنگاه‌های اقتصادی استان یک ریال عوارض نمی‌دادند خداراشاکریم الان ۹۹ درصد بنگاه‌ها در استان عوارض پرداخت می‌کنند اما در بحث عوارض آلایندگی همچنان مشکلاتی داریم که نیازمند همراهی همه مسئولان است.

مرادی عنوان کرد: حدود ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی کمتر از میانگین کشوری داریم این مهم باید خط قرمز ما باشد تا کسری را جبران کنیم. اگر مردم استان به دلیل عدم وجود خدمات به شهرهای دیگر بروند، ظلم است.

وی با بیان اینکه تقابلی بین نمایندگان شمال و جنوب کشور در بحث برنج ایجاد شده است، تاکید کرد: نمایندگان شمال کشور می‌گویند برنج داخل باید مصرف شود؛ باید سرانه دقیق مصرف برنج خارجی را مشخص کنیم؛ سپس دولت را مجاب به لغو این مصوبه و ملزم به واردات براساس سرانه مصرف کنیم.

عضو کمیسیون انرژی در پایان گفت: در بحث قاچاق سوخت باید با ریشه برخورد کنیم با آنجایی که تخلفات کلان انجام می‌شود. سال‌های قبل در دیدار با وزیر نفت گفتم قاچاقچی اول وزارت نفت است زیرا سوخت یک کالای در اختیار صد در صد دولت است و چون جز اموال است نگهداری آن بر عهده دولت است. دولت باید کارهایی کند و سامانه‌هایی را طراحی کند که به اینجا نمی‌رسیدیم.

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۸
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403072217276
  • خبرنگار : 50987