معاون بازرسی و نظارت اداره‌کل صمت آذربایجان شرقی:

نظارت بر قطعات یدکی خودرو تشدید می‌شود

معاون بازرسی و نظارت اداره‌کل صمت آذربایجان شرقی بر لزوم نظارت دقیق بر واحدهای تولیدی و توزیعی قطعات یدکی در سطح استان تاکید کرد.

یوسف پایدار در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه و همچنین نمایندگان دفاتر منطقه‌ای شرکت‌های خودروساز در استان برگزار شد، بر عمل به تکلیف قانونی این دفاتر در جهت نظارت بر قطعات تولیدی و توزیعی تاکید کرد.

وی با اشاره به نقش سامانه جامع تجارت در نظارت بر روند تولید و توزیع کالا، اظهار کرد: این سامانه مرجع اصلی برای نظارت بر فرآیند تولید و توزیع قطعات یدکی خودرو بوده و کلیه واحدهای تولیدی و توزیعی موظف به ثبت اطلاعات محصولات خود در این سامانه هستند.

وی افزود: با توجه به اهمیت ایمنی خودرو و سرنشینان، ۵۵ قلم قطعه یدکی خودرو مشمول اخذ شناسه کالا و شناسه رهگیری شده‌اند و عدم اخذ این شناسه‌ها برای قطعات مذکور، مشمول اعمال ضوابط تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، در ادامه این جلسه مسئولان دفاتر منطقه‌ای شرکت‌های خودروساز در استان، گزارشی از نحوه نظارت و اقدامات انجام شده در راستای کنترل کیفیت و اصالت قطعات یدکی ارائه نمودند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403072217274
  • خبرنگار :