بهره مندی حداکثری بیماران خاص و صعب العلاج کمیته امداد از خدمات صندوق بیمه سلامت

قائم مقام کمیته امداد استان هرمزگان گفت: در راستای حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد با همکاری و مساعدت بیمه سلامت استان هرمزگان تا کنون در سال جاری، مبلغ ۳۳۴ میلیون تومان در قالب فرانشیز اسناد درمانی به این بیماران عزیز پرداخت شده است.

امروز یکشنبه ۲۲ مهرماه، در نشستی با حضور قائم مقام، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان و مدیرکل و قائم مقام بیمه سلامت استان هرمزگان، در خصوص ظرفیت های موجود هر دو مجموعه به منظور هم افزایی در راستای بهره مندی حداکثری بیماران خاص و صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد از خدمات و امکانات صندوق بیماران خاص و صعب العلاج بیمه سلامت استان گفتگو و تبادل نظر انجام شد.

حسن زامیران، قائم مقام کمیته امداد استان هرمزگان در این نشست اظهار داشت:‌ هم اکنون تعداد ۲۹ هزار و ۶۵۲ مددجوی بیمه شده(نظام ارجاع یک) کمیته امداد  در مناطق شهری استان هرمزگان، تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد، یک هزار و ۲۳۹ نفر از آنان بیماران خاص و صعب العلاج هستند که در سامانه شهروندی بیمه سلامت نشان دار می باشند.


زامیران ادامه داد: در راستای حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد با همکاری و مساعدت بیمه سلامت استان هرمزگان در شش ماهه نخست سالجاری مبلغ ۳۳۴ میلیون تومان در قالب فرانشیز اسناد درمانی به این بیماران عزیز پرداخت شده است.
علی علیزاده، مدیرکل بیمه سلامت استان هرمزگان نیز در این نشست گفت: از سال گذشته با راه اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در استان هرمزگان، این بیماران می توانند بخشی از هزینه‌ کردهای درمانی خود را از بیمه سلامت دریافت کنند.


علیزاده افزود: طبق اساسنامه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج، سازمان بیمه سلامت مازاد هزینه‌های دارو و خدمات بیماران خاص و صعب العلاج را پوشش می‌دهد که با همکاری کمیته امداد استان هرمزگان در شش ماهه نخست امسال مبلغ ۳۳۴ میلیون بابت فرانشیز اسناد درمانی از اعتبارات این صندوق به بیماران تحت حمایت کمیته امداد پرداخت شده است.


مدیرکل بیمه سلامت استان هرمزگان ، در پایان گفت: در تلاش هستیم در سال جاری در صورت تامین اعتبارات لازم در خصوص کمک به تامین تجهیزات مورد نیاز بیماران صعب العلاج و پرداخت فرانشیزها، بتوانیم برای هر بیمار خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستند درمانی مورد نیاز تا سقف ۷۰ میلیون تومان حمایت مالی را انجام دهیم.


انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۴
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403072217265
  • خبرنگار : 50988