رئیس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه:

ظرفیت پذیرش ۱۱۰۰ دانشجوی جدید را داریم

رئیس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه از آغاز ثبت نام نودانشجویان پذیرفته شده در آزمون سراسری در این موسسه خبر داد و گفت: امسال ظرفیت پذیرش ۱۱۰۰ دانشجوی جدید را داریم.

به گزارش ایسنا، فاطمه شاهرضایی، امروز(۲۲ مهر) در نشستی خبری، بااشاره به اعلام نتایج آزمون سراسری، اظهارکرد: موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه با قریب دو دهه فعالیت، به عنوان یکی از مراکز آموزش عالی استان آماده پذیرش نودانشجویان مقطع کارشناسی است. 

وی ظرفیت پذیرش دانشجو در این دانشگاه را حدود ۱۱۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر حدود ۱۷۰۰ دانشجو در ۱۸ کدرشته کارشناسی، هفت کد رشته کارشناسی ارشد و سه کدرشته کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. 

رئیس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه در ادامه به مزایای تحصیل در این مرکز آموزشی پرداخت و گفت: این موسسه برخلاف سایر موسسات آموزش عالی فعال در استان در یک ساختار و زیست بوم فناوری واقع شده که اجزاء این زیست بوم برای پیشبرد اهداف موسسه با هم همکاری دارند. 

وی از معاونت آموزشی و کارآفرینی سازمان جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از این اجزاء نام برد و افزود: این معاونت متولی برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت است و در آن دپارتمان‌های تخصصی متناسب با رشته‌های تحصیلی موجود در موسسه آموزش عالی تعریف شده که از جمله آنها می‌توان به دپارتمان کامپیوتر برای رشته مهندسی کامپیوتر اشاره کرد که دوره‌های مهارت افزایی و توانمندسازی مانند مهندسی شبکه، طراحی وب و برنامه نویسی را برگزار می‌کند. 

شاهرضایی ادامه داد: دانشجویان موسسه آموزش عالی می‌توانند با تخفیف‌های خوبی از دوره‌های مهارت افزایی که در معاونت آموزشی جهاددانشگاهی برگزار می‌شود، بهره‌مند شوند. 

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری یکی دیگر از اجزاء ساختار جهاد دانشگاهی استان است که در کنار موسسه آموزش عالی قرار گرفته، عنوان کرد: ما تنها موسسه‌ آموزش عالی در غرب کشور هستیم که در کنار یک پارک علم و فناوری واقع شده است. در پارک علم و فناوری حدود ۷۰ تا ۸۰ شرکت دانش بنیان و حدود ۱۰۰ واحد فناور مستقر شده‌اند و فرصت مناسبی است که دانشجویان با فعالیت‌های دانش بنیان و فناور آشنا شوند. 

رئیس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه خاطرنشان کرد: از ابتدای ورود دانشجویان به این موسسه از آنها می‌خواهیم که با توجه به حیطه تخصصی خود با فعالیت‌ واحدهای فناور پارک علم و فناوری آشنا شوند تا اگر ایده‌ای دارند از مرحله ارائه ایده تا پرورش و تجاری سازی آن مورد حمایت قرار گیرند. 

وی یادآورشد: دانشجویان موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه حین تحصیل خود می‌توانند با ساختار فناورانه، روش‌های ارائه ایده، پرورش و تجاری سازی آن آشنا شوند. 

به گفته این مسئول، موسسه  آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه نوعی از دانشگاه‌های کارآفرین است که مبنای فعالیت خود را براساس اشتغال دانش آموختگان قرار داده است. 

شاهرضایی در ادامه از معاونت پژوهشی و فناوری به عنوان یکی دیگر از اجزاء ساختار جهاد دانشگاهی استان نام برد و گفت: در این معاونت گروه‌های آموزشی مختلفی مستقر هستند که به عنوان منتور در کنار دانشجویان قرار می‌گیرند و کار راهنمایی آنها برای تبدیل ایده‌های خلاقانه به مرحله اجرا را برعهده دارند. 

وی در ادامه با بیان اینکه در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه تلاش می‌شود تا دانشجویان با محیط واقعی کار آشنا شوند، عنوان کرد: در این راستا تجهیزات، کارگاه‌ها و امکانات آزمایشگاهی مناسبی برای برخی رشته‌ها مانند مهندسی شیمی، کامپیوتر، مهندسی عمران و ...  در نظر گرفته‌ایم تا دانشجویان در کنار آموزش به شکل عملی نیز یادگیری داشته باشند. 

شاهرضایی در ادامه گفت: میزان شهریه‌ای که از  دانشجویان این دانشگاه گرفته می‌شود، از شهریه برخی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی دیگر در استان کمتر است. 

وی یادآورشد: همچنین موقعیت مکانی این مرکز آموزشی که در مرکز شهر واقع شده، این امکان را به دانشجویان دانشگاه ما می‌دهد تا به مناطق مختلف شهر دسترسی راحتی داشته باشند. 

رئیس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه با تاکید براینکه این موسسه از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز فعالیت دارد، عنوان کرد: مدارک تحصیلی دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، معتبر و مورد تائید وزارت علوم است. همچنین قابل ترجمه و مورد تائید سازمان‌ها و ادارات در آزمون‌های استخدام است. 

وی در ادامه با بیان اینکه کیفیت آموزش در این دانشگاه بسیار بالاست، عنوان کرد: یکی از مزیت‌های مهم موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه، بالا بودن کیفیت آموزش‌ها است، چراکه ما از اساتید طراز اول استان و کشور برای تدریس استفاده می‌کنیم. 

به گفته این مسئول، امسال میزان قبولی دانش آموختگان موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه در مقطع کارشناسی ارشد حدود ۷۰ درصد بوده است. 

وی ادامه داد: دانش آموختگان ما سال گذشته در آزمون‌های صنفی مانند آزمون وکالت و نظام مهندسی  و نیز کارشناسی ارشد و دکتری درصد قبولی بسیار بالایی داشته‌اند. 

شاهرضایی در بخش پایانی سخنان خود به بخشنامه‌ای که سازمان سنجش امروز ابلاغ کرده اشاره‌ کرد و گفت: طبق این بخشنامه، دانش آموزانی که در دانشگاه قبول شده‌اند، اما در یک یا دو درس خود در مدرسه نمره قبولی نگرفته‌اند، تا اسفندماه فرصت قبولی در این دروس را دارند و دانشگاه‌ها نیز می‌توانند آنها را ثبت نام کنند. 

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403072217248
  • خبرنگار : 50184