استاندار:

 ارزش های اقتصادی روستاهای خراسان شمالی فعال شود

استاندار خراسان شمالی گفت: ارزش های اقتصادی  روستاهای استان فعال شود.

محمدرضا حسین نژاد در آیین تحویل ۵۷ دستگاه خودرو حمل زباله به دهیاری های استان با تاکید بر پیگیری توسعه تجهیزات و ماشین آلات برای دهیاری ها برای خدمات رسانی بهتر به مردم، گفت: امروز با پیگیری‌های انجام شده ۵۷ دستگاه ماشین حمل زباله اختصاص یافته برای خدمات رسانی بهتر برای روستاهای سطح استان تحویل می شود.

وی افزود: تامین سایر تجهیزات مورد نیاز روستاها نیز پیگیری شود تا  پیشرفت و توسعه روستاها با سرعت بیشتر تداوم یابد.

وی با اشاره به اینکه سند توسعه برای روستاهای استان تهیه شده است، ادامه داد: در این سند روی نقاط قوت، فرصت ها و تهدیدها و قابلیت های روستاها کار شده است و نهایتا یک نقشه راه اقتصادی برای توسعه روستاها ارائه شده است و ارزش های فراوان اقتصادی روستا باید فعال شود. 

حسین نژاد تاکید کرد: اسناد آماده شده برای هر یک از دهستان ها و روستاها، باید سریعتر اجرایی شود و برای دهستان هایی که هنوز سند توسعه آنها تکمیل نشده با پیگیری فرمانداران و معاونت عمرانی سریعتر تکمیل شود تا بتوانیم یک اقدام هدفمند برای توسعه روستاها داشته باشیم.

وی استفاده بهینه از تمام ظرفیت ها و امکانات روستاها را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: باید بتوان بالاترین بهره وری را از امکانات موجود در جهت بهتر شدن وضعیت روستاها داشت.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای خراسان شمالی نیز با اعلام تخصیص ۵۷ دستگاه نیسان کمپرسی حمل زباله برای روستاهای خراسان شمالی، گفت: این دستگاه ها بعد از اتمام پلاک گذاری، امروز به دهیاری ها تحویل  و در چرخه خدمت رسانی قرار می گیرد.

صادق رمضان‌ زاده اظهار کرد: بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای تخصیص این خودرو ها هزینه شد که با پیگیری انجام شده و پیرو دستورات استاندار، ۱۰ درصد از اعتبار این دستگاه ها از محل اعتبارات استانی و ۹۰ درصد از محل منابع ملی تامین شده است.

وی افزود: علاوه بر این ۵۷ دستگاه حمل زباله اختصاص یافته،۲۲۱ خودروی فعال حمل زباله شامل ۸۴ نیسان، ۳۵ نیسان کمپرسی، ۱۰ نیسان باری، ۴۹ تراکتور و ۲۱ بیل بکهو و ۱۶ کامیون سبک و سنگین نیز در سطح روستاهای استان فعال هستند.

رمضان زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۰ روستای استان مشکلات حمل زباله آنها مرتفع شده است،گفت: به منظور کمک به نظارت بر عملکرد ماشین آلات و خودروهای حمل زباله تاکنون ۷۸ دستگاه ماشین آلات فعال حوزه دهیاری ها به سامانه جی پی اس تجهیز شده است و تا چند ماه آینده تمام خودروهای فعال سطح استان مجهز به این سامانه می شوند.

وی اختصاص بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان کمک های دولتی برای دهیاری را مورد توجه قرار داد و ایجاد دهیاری خودکفا را یکی از اقدامات موثر در راستای توسعه طرح های درآمدزا در سطح روستاها عنوان کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403072217234
  • خبرنگار : 50046