کتاب «امام رضا(ع) دانای خاندان» به زبان صربی منتشر شد

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان، کتاب «امام رضا(ع) دانای خاندان» به زبان صربی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، کتاب «امام رضا(ع) دانای خاندان» به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان به زبان صربی ترجمه و با همکاری مرکز ساماندهی ترجمه و نشر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی توسط انتشارات اتوپیا منتشر شد.      

کتاب امام رضا (ع) دانای خاندان تألیف امیر سلمانی رحیمی، مرتضی انفرادی و بهزاد نعمتی توسط الکساندردراگویچ، پژوهشگر و مترجم صرب ترجمه و به عنوان نخستین کتاب درباره علی بن موسی الرضا(ع) به زبان صربی است.

منزلت علمی، اجتماعی، معنوی و رهنمودهای هشتمین ستاره پرفروغ آسمان ولایت و امامت به عنوان یگانه امامی که ایرانیان مفتخر به حضور نورانی وپربرکت ایشان در سرزمینشان هستند و نماد گفتگو در فرهنگ اسلامی بشمار می‌روند می‌تواند برای مخاطبان صرب به ویژه پژوهشگران آزاد اندیش و علاقه مند به اسلام شیعی سودمند باشد و شناخت بهتری نسبت به میراث و آموزه‌های تشیع بدست آورند.

این کتاب در قطع رقعی در ۹۰ صفحه مشتمل بر هشت فصل (زندگانی امام رضا(ع)، شخصیت معنوی و اخلاقی، شخصیت علمی، زندگانی سیاسی شهادت، سخنان و آموزه ‌های امام رضا(ع)، زیارت، نماد توحید و حرم مطهر) نگارش شده و با توضیحات مفید و آموزنده مترجم همراه است.

طرح جلد کتاب مزین به گنبد طلایی حرم رضوی است که همچون خورشیدی می درخشد و تصویرکبوتر به عنوان نماد صلح نشان داده شده است.

انتشارات «اوتوپیا» تاکنون عناوین متعددی را در زمینه ادب پارسی و فرهنگ اسلامی منتشر کرده است که از آن جمله می توان به رباعیات عمرخیام، رباعیات بابا طاه، فیه ما فیه مولانا، گلشن راز شبستری، گلچین شعر فارسی و اربعین اشاره کرد. اربعین سفرنامه ای درباره زیارت اماکن مقدس کربلا و نجف  است که توسط مدیر آن، سرجان مارکوویچ نوشته شده است.

شایان ذکر است، کتاب امام رضا(ع) دانای خاندان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد که از تاریخ ۲۸ مهر تا ۶ آبان برگزار می‌شود با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران، رایزن فرهنگی کشورمان، مترجم کتاب و علاقمندان رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403072217206
  • خبرنگار : 71461