چند توصیه درباره ایمنی انبارها/ هزینه کردن برای ایمنی، سرمایه گذاری است

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: هزینه کردن برای ایمنی، سرمایه گذاری است و مالکان باید قبل از وقوع حادثه ای، از وقوع آن جلوگیری کنند.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در انبارهایی که مواد قابل‌انفجار و اشتعال نگهداری می‌شود باید برخی نکات ایمنی مورد توجه مالکان قرار گیرد. 

وی افزود: اولین نکته، نوع انبارداری است. به عنوان مثال در حادثه حریق گسترده انبارآهن شادآباد، آتش نشانان مشاهده کردند که چسب ها در ظرف های کاملا قابل اشتعال نگهداری می شدند که این مسئله کاملا اشتباه است. به همین دلیل نوع انبارداری با توجه ریسک این مواد، بسیار اهمیت دارد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران ادامه داد: همچنین قوطی های رنگ نیز بسیار خطرناک هستند و در صورت مواجه با آتش و دمای بالا، منفجر می شوند. به صورتیکه در این حادثه شاهد بودیم که هر ثانیه تعداد زیادی از این قوطی ها منفجر شده و به هوا پرتاب می شدند.

ملکی گفت: دومین نکته، نوع سازه‌های این انبارهاست. چند میله داربست و یک ورق شیروانی، نمی تواند سازه خوب و مقاومی برای نگهداری از این وسایل خطرناک باشد. بلکه این مواد خودشان بسیار قابل اشتعال هستند و خیلی زود از بین رفته و باعث سرایت آتش به سایر نقاط می شوند.

وی افزود: مالکان این مراکز باید بدانند که هزینه کردن برای ایمنی، پول دور ریختن نیست و اتفاقا یک نوع سرمایه گذاری است. 

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اظهار کرد: هر حریقی می تواند خسارات زیادی به بار آورد در صورتی که با انجام برخی اقدامات ایمنی می توان از بروز اینگونه حوادث جلوگیری کرد و آسیب و خسارات را به حداقل رساند.

ملکی خطاب به مالکان این انبارها هشدار داد که قبل از این که جان و مالشان به خطر افتد؛ برای ایمن سازی اقدام کنند.

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403072217185
  • خبرنگار : 71959