فرماندار اسدآباد خبرداد

صرف بیش از۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای روستای توریستی گردشگری ملحمدره

فرماندار اسدآباد از صرف اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد تومان برای روستای توریستی گردشگری ملحمدره شهرستان خبر داد.

سلیمان نظری دوست یکشنبه ۲۲ مهر ماه در هفتمین جشنواره آلو روستای گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور  در جمع گردشگران و اهالی این روستا، اظهار کرد: این میزان اعتبار  از زمانی که این روستا در سال ۱۳۸۸ به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شده، در بخش‌های مختلف از جمله زیرساخت‌های آب، برق، سنگ فرش، دیوار چینی، بهسازی و بافت با ارزش و خانه‌های بومگردی توسط دستگاه‌های مختلف شهرستان هزینه شده است.

وی افزود: شهرستان اسدآباد دارای ۴۱۰۰ هکتار  انواع باغات میوه هلو و شلیل‌، آلو، گردو، انگور، سیب،... بوده که با وجود این میزان سطح باغات میوه به عنوان یک ظرفیت مناسب برای شهرستان، ایجاد صنایع تکمیلی و تبدیلی برای آن با جذب سرمایه گذار ضروری است.

نظری دوست با بیان اینکه از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در شهرستان در زمینه‌های مختلف از جمله ایجاد صنایع تکمیلی و تبدیلی استقبال می‌کنیم، تصریح کرد:  با برگزاری این جشنواره‌ها قصد داریم که  در بحث جذب سرمایه‌گذار اقدام کنیم چرا با جذب سرمایه‌گذار و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی از خام فروشی محصولات باغی شهرستان جلوگیری خواهد شد.

وی  در ادامه با اشاره به جمعیت ۱۰۰ هزار نفری شهرستان اسدآباد، ‌و ایجاد شور و نشاط اجتماعی را یکی از دیگر از اهداف برگزاری این جشنواره‌ها دانست و یادآور شد: این جشنواره‌ها با ایجاد شور و نشاط اجتماعی موجب وفاق، همدلی و هم افزایی مردم و مسئولین با یکدیگر خواهد بود.

وی با بیان اینکه این جشنواره‌ها و همایش‌ها برای شهرستان ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: باید برای توسعه متوازن شهرستان در همه حوزه‌ها  و بخش‌ها همه با هم  فعال و پویا باشیم.

فرماندار  اسدآباد همچنین با اشاره به وجه اقتصادی جشنواره‌ها، تصریح کرد: وقتی روستایی به عنوان  هدف گردشگری می‌شود آن روستا و محصولات و باغات آن را معرفی می‌کنیم و محصولات و صنایع دستی آن در معرض دید مردم قرار می گیرد و به گردشگری آن و فروش و بازاریابی محصولات آن از طریق گردشگری کمک می‌شود. ضمن اینکه با رفت و آمد گردشگران به این روستاهای گردشگری  ناخودآگاه آداب و رسوم روستا را نیز به منصه ظهور می‌گذارد.

به گزارش ایسنا، هفتمین جشنواره آلو روستای ملحمدره با متولی‌گری میراث فرهنگی با همکاری فرمانداری، بخشداری، جهاد کشاورزی، شهرداری، ارشاد اسلامی، دهیاری و شورای اسلامی روستای ملحمدره با حضور اهالی روستا و گردشگران  امروز ۲۲ مهرماه برگزار  شد.

درحاشیه این جشنواره بیش از ۱۰ غرفه نیز برای فروش و عرضه محصول آلو و فرآورده‌های آن، گردو، سیب، گیاهان دارویی، موسیر، آش محلی و صنایع دستی روستای ملحمدره  پیش‌بینی شده بود که مردم و گردشگران از این غرفه‌ها بازدید و خرید داشتند.

از ۴۱۰۰ هکتار سطح باغات شهرستان اسدآباد،  ۳۳۰هکتار آن با ۳۰۰ بهره‌بردار به باغات آلو  اختصاص دارد که پیش‌بینی بر این است امسال از سطح این میزان باغات آلوی اسدآباد میانگین ۴۰۰۰تا ۴۵۰۰ تن محصول برداشت شود.

متوسط تولید آلو در هر هکتار از باغات این شهرستان ۱۵ هکتار است، بیشترین پراکنش سطح باغات آلوی این شهرستان به روستای ملحمدره، ویرایی، ترخین آباد، هلور سفلی و علیا اختصاص دارد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403072217177
  • خبرنگار : 50037