در راستای شعار «هر کلاس یک همیار مشاور» انجام شد

اجرای طرح همیار مشاور برای ۵۵هزار دانش‌آموز استان سمنان

طرح همیار مشاور در راستای شعار «هر کلاس یک همیار مشاور» ویژه ۵۵هزار دانش‌آموز پایه ششم ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه استان سمنان اجرا می‌شود.

سیدجمال وزیری ۲۲ مهرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح همیار مشاور در راستای شعار «هر کلاس یک همیار مشاور» با مشارکت ۱۳۵ مشاور و ۴۰۰ رابط مشاور، برای ۵۵هزار دانش‌آموز پایه ششم ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه این استان در ۸۰۰ مدرسه سراسر استان اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: هدف از اجرای این طرح، استفاده از توانمندی دانش‌آموزان در رشد خود و سایر همتایان، تقویت احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت دیگران و پرورش روحیه مسئولیت‌پذیری، تصمیم‌گیری و مهارت‌های فردی و همچنین تقویت همدلی و آشنایی دانش‌آموزان با خدمات مشاوره است.

وی از این طرح به‌عنوان یک طرح عملی به‌منظور گسترش خدمات مشاوره ای به همه مدارس استان نام برد و گفت: آموزش و پرورش استان سمنان توجه ویژه ای به ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان و اولیا آنها دارد.

وی یادآوری کرد: انتخابات همیار مشاور هم‌زمان با نواختن زنگ نمادین همیار مشاور، چهارشنبه ۲۵ مهر سال جاری به‌صورت متمرکز استانی در آموزشگاه هیئت‌امنایی بوستان دانش شهرستان گرمسار و در تمامی مدارس استان انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین در نشست توجیهی کارکنان جدیدالورود آموزش و پرورش استان سمنان  اظهار کرد: این نشست با هدف آشنایی با قوانین امور اداری و آیین‌نامه‌های ابلاغی و... برگزار شد.

وی با اشاره به جذب تعداد زیادی نیرو در آموزش و پرورش گفت: امید می رود که در کنار هم با یک کار تیمی و هم‌افزایی بتوانیم برای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت، مؤفق عمل کنیم.

وزیری با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر «قَیِّدُواالعِلمَ بِالکِتاب؛ علم را با نوشتن در بند کشید»، به بیان داستانی از مولانا پرداخت و تأکید کرد: هیچ شاعری بالاتر از مولانا در دنیا وجود ندارد و مولوی در واقع نخبه ترین شاعر مثنوی‌سرا و غزل‌سرا است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بر لزوم داشتن یک بانک اطلاعاتی از بخش‌نامه‌ها و نامه‌های اداری و... تاکید و خاطرنشان کرد: یک نیروی فرهنگی در آموزش و پرورش باید با روزآمدی نسبت به نامه‌های حوزه کاری خود، آگاهی کامل داشته و از فرصت پیش‌آمده برای تحقق اهداف سازمانی استفاده بهینه کند.

وی بر لزوم توجه به تکریم ارباب‌رجوع، به عنوان یک اصل تاکید و تصریح کرد: مردم در نظام اداری جمهوری اسلامی از جایگاه ممتازی برخوردارند و لذا همه ما وظیفه داریم که ارباب رجوع را تکریم کنیم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403072217171
  • خبرنگار :