رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

کشاورز به دلار هزینه می‌کند به ریال می‌فروشد

رئیس اتاق بازرگانی گرگان ضمن تأکید بر حمایت بیشتر از کشاورزان گفت: کشاورزان هزینه‌های تولید محصول اعم از کود، سم، ادوات و کارگر خود را قیمت دلار پرداخت می‌کنند اما محصول نهایی خود را با قیمت دلار می‌فروشند که به دور از انصاف است.

امیر یوسفی ظهر یکشنبه ۲۲ مهر در سومین میز توتون کشوری با تأکید بر اینکه اولویت اول دولت توجه به اقتصاد و برداشتن موانع پیش روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان است تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند، اظهار کرد: وظیفه ذاتی اتاق بازرگانی به عنوان مشاور سه قوه  این است که از طریق کمیسیون‌های مختلف مشکلات پیش روی بخش خصوصی را احصا و به بخش دولتی منتقل کند.

وی ضمن تأکید بر لزوم حمایت همه جانبه مسئولان از کشاورزان گفت: اگر کشاورزان یک جامعه تولید نداشته باشند، کارخانه‌داران و صادرکنندگان نیز محصولی برای فرآوری و صادرات نخواهند داشت و مشکلات زیادی گریبانگیر ما خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان با تأکید اینکه کشاورزان با هزینه‌های دلاری کود، سم و ادوات را برای کشت تأمین می‌کنند اما محصول خود را ریالی می‌فروشند و این مسأله به دور از انصاف و عدالت است، افزود: در همه جای دنیا صادرات و واردات انجام می‌شود اما انسداد این حوزه تولیدکننده را متضرر می‌کند.

یوسفی توجه به صادرات را لازمه حمایت از تولید دانست و اضافه کرد: مسئولان باید از ظرفیت اتاق بازرگانی بهره گرفته و موانع پیش روی صادرات را احصا و برطرف کنند زیرا اگر صادرات نداشته باشیم، کشاورزان و تولیدکنندگان ما دچار مشکل خواهند شد.

وی با طرح این سؤال که چرا مدیری که توان حل مشکلات مردم را ندارد و مجموعه خود را به روی تولیدکنندگان بخش خصوصی باز نمی‌کند باید بر صندلی مدیریت بنشیند، بیان کرد: مدیران ناتوان و نالایق که بدون مشورت با بخش خصوصی و با تصمیمات غلط خود به اقتصاد و تولید کشور لطمه می‌زنند باید بر کنار شوند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403072217165
  • خبرنگار : 50604