مدیرکل میراث فرهنگی استان:

مساحت موزه باستان‌شناسی ارومیه به ۱۸۰۰ مترمربع می‌رسد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی از ادامه اجرای عملیات عمرانی توسعه موزه باستان‌شناسی ارومیه خبر داد.

مرتضی صفری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه با اجرای این طرح، فضای موزه‌ای ارومیه بیش از سه برابر افزایش خواهد یافت، افزود: در حال حاضر مساحت موجود موزه ۶۰۰ متر مربع بوده که با اجرای این طرح بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ مترمربع به وسعت سالن‌های نمایش افزوده می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: در حال حاضر در چند شیفت کاری و با استفاده از بیش از ۱۵ نیروی کار سعی می‌شود اقدامات عمرانی توسعه موزه با شتاب بیشتری انجام شود تا فازهای بعدی آن به اجرا دربیاید.

وی با بیان اینکه در فاز اول اجرای این طرح حدود یک سوم از اعتبار مورد نیاز به پروژه تخصیص داده شده است، اظهار کرد: طبق برآوردها اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه ۳۰ میلیارد تومان بوده که برای مقاوم‌سازی، احداث، ساماندهی محوطه، سایت نگهبانی و طراحی و اجرای ویترین‌ها هزینه می‌شود. 

صفری تصریح کرد: تا زمان اتمام این پروژه اشیای موزه باستان‌شناسی به مدرسه ۲۲ بهمن انتقال و در آنجا در معرض دید عموم قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403072217157
  • خبرنگار : 50136