تاکید رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی بر تعیین تکلیف اراضی بلاتکلیف دولتی

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی با تاکید بر اهتمام ویژه این مجموعه برای سنددار کردن اراضی دولتی، گفت: دستگاه‌های اجرایی اراضی خریداری شده بلاتکلیف خود را در سریع‌ترین زمان تعیین تکلیف کنند.

موسی خلیل اللهی در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی بر تسریع تعیین تکلیف اراضی بلاتکلیف دولت در سال‌های گذشته تاکید و اظهار کرد: بر این‌ اساس هر دستگاه اجرایی و خدماتی در تبیین و حفظ حقوق خود باید حساسیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه در موضوع اراضی ملی قانون‌گذار به صراحت مالکیت را تعیین و متصدی امور را مشخص کرده است، افزود: برای هر دستگاهی در چارچوب ماموریت‌های محوله، وظایف و اختیاراتی تعریف شده است که باید به آن عمل شود.

وی ضرورت تحقق و استقرار قانون را منوط به تعامل و هماهنگی دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: باید توجه داشت که اختلافات بین دستگاه‌های دولتی زمینه را برای سوء استفاده سودجویان مهیا می‌کند.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی مطرح کرد: مجموعه دادگستری کل استان و دستگاه قضایی به عنوان مرجع تظلم خواهی، چنانچه دعاوی در مراجع بالادستی دولت حل و فصل نشود، موظف به رسیدگی است.

وی به رعایت حق و حقوق قانونی ساکنین جوار رودخانه‌ها اشاره کرد و تسریع در تعیین تکلیف اراضی خریداری شده بلاتکلیف دولت در سال‌های گذشته را خواستار شد و گفت: بر این اساس تفاهم‌نامه‌های منعقده دولت، مالکیت حریم و بستر رودخانه به وزارت نیرو واگذار شده است.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اصل مالکیت اراضی ملی، اذعان کرد: قانون این مهم را بر عهده دولت قرار داده است و دستگاه‌های اجرایی صرفا به عنوان نماینده دولت تصدی بهره‌برداری را بر عهده دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری‌کل استان آذربایجان شرقی، بابک محبوب علیلو بیان کرد: دغدغه مهم دستگاه قضا، پیشگیری از تصرف و سوء استفاده از اراضی ملی و منابع طبیعی است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403072217129
  • خبرنگار :