قیمت روز آهن آلات مهم بازار تاریخ ۲۲ مهر/ فنس و مفتول

مفتول و فنس رابطه ای مستقیم در قیمت گذاری مفتول سیاه و گالوانیزه و در نهایت در قیمت فنس دارد که در این مقاله درباره تاثیر پذیری و نحوه محاسبه وزن و قیمت فنس توضیح داده شده است

به گزارش ایسنا به نقل از فولاد آرین، ورق آهن یا ورق سیاه یک ورقی است که در تولید و ساخت بسیاری از محصولات فولادی کاربرد دارد که در ادامه در مورد قیمت ورق آهن و عوامل موثر بر قیمت روز ورق آهن توضیح خواهیم داد.

نحوه تولید ورق آهن به این صورت است که ابتدا شمش‌های آهنی را وارد کوره میکنند و تحت تاثیر دمای ۱۱۰۰ درجه شمش را ذوب میکنند و موادمذاب را داخل قالب ریخته تا طول و عرض آن مشخص شود. سپس با استفاده از غلتطک مکانیکی، آن را دو بار غلتطک داده تا از ضخامت آن کاسته شود و برجستگی آن از بین برود و به اندازه مورد نظر برسد.

در مرحله بعد ورق را سرد کرده و به صورت شیت یا رول بسته بندی کرده و در آخر به بازار عرضه میشود.

برخی از مهمترین کاربردهای ورق آهن عبارتند از: تولید ورق شیروانی، تولید ورق گالوانیزه، تولید پروفیل، تولید تانکرهای حمل سوخت و آب، صنایع پتروشیمی، سوله سازی، ساخت ادوات کشاورزی، ساخت وسایل و ماشینهای جنگی و ...

کارخانه‌های تولید کننده ورق آهن

کارخانه‌های زیادی در سطح کشور هستند که اقدام به تولید ورق سیاه میکنند و ورق سیاه را به صورت استاندارد تولید میکنند. اما در میان آنها چند کارخانه هستند که ورق را با کیفیت بسیار خوبی تولید میکنند و آلیاژ آنها از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

از جمله این کارخانه ها میتوان به کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، اکسین اهواز، کاویان اهواز، کارخانه گیلان اشاره کرد.

از میان این کارخانه ها نیز، ورق آهن فولاد مبارکه سرآمد همگی است و کیفیت بسیار عالی دارد؛ حتی از نظر وزنی هم، ورق سیاه مبارکه از دیگر تولید کننده های ورق آهن، سنگین تر است و این نشان دهنده آلیاژ باکیفیت آن است.

قیمت ورق آهن

ورق سیاه اندازه‌های مختلفی دارد و ضخامت آن از نیم میل شروع میشود و تا ۶۰ میل نیز میرسد.

ا زلحاظ قیمت هم این ضخامتها باهم متفاوت هستند. همچنین نوع تولید کننده هم در تعیین قیمت ورق سیاه تاثیرگذار است.

شما برای اطلاع از قیمت ورق آهن میتوانید روی این کلمه کلیک کرده و وارد صفحه اصلی قیمت ورق سیاه در سایت فولاد آریان شوید تا در جدول طراحی شده، قیمت روز ورق سیاه مورد نظر خود را مشاهده فرمایید.

مفتول سیاه

مفتول سیاه یک نوع کلاف آهنی است که در کار آماتوربندی بسیار پرکاربرد و پراهمیت است. این محصول به چند روش تولید میشود و اندازه‌های مختلفی دارد که نحوه تولید آنها باهم متفاوت است. در ادامه در مورد نحوه تولید مفتول سیاه و قیمت مفتول سیاه توضیحات لازم را شرح خواهیم داد.

یکی از روشهای تولید مفتول سیاه، استفاده از میلگرد سایز ۶.۵ است که به این روش، تولید فابریک مفتول سیاه میگویند.

به این صورت که ابتدا میلگرد را گرم کرده و سپس آن را طوری میکشند تا از حالت میلگرد به مفتول تبدیل شود. میلگرد را در چندین مرحله میکشند و در هر مرحله تقریبا نیم میل از ضخامت آن کاسته میشود و در نهایت به ضخامت مورد نظر میرسد.

بعد از آن مفتول را وارد دستگاه کرده تا خواص فیزیکی و کششی آن مورد بررسی قرار گیرد و در آخر مرحله سرد کردن روی آن انجام میشود و بسته بندی روی آن انجام میشود.

یکی دیگر از روشهای تولید مفتول آرماتوربندی یا مفتول سیاه، استفاده از تسمه‌ها و یا شمش است که از روش نورد برای تولید آن استفاده میشود. در این روش ابتدا شمش یا تسمه را وارد کوره با دمای ۱۲۰۰ درجه سانتی‌گراد کرده و سپس از ضخامت آن کاسته میشود تا به اندازه دلخواه برسد و در نهایت مرحله سرد کردن و بسته بندی نیز روی آن انجام میشود.

مهمترین کاربرد مفتول سیاه، آماتوربندی است که بیشترین مصرف این محصول در همین کار آرماتوربندی است.

قیمت مفتول سیاه

با توجه به اینکه مفتول سیاه ضخامتهای مختلفی دارد و در کارخانه‌های مختلفی تولید میگردد، قیمت متفاوتی باهم دارند و نمیتوان قیمت دقیقی را برای آن در این مقاله ذکر کرد. برای اطلاع از قیمت مفتول سیاه میتوانید روی خود کلمه کلیک کرده تا وارد سایت فولاد آریان شوید و قیمت سایزهای مختلف در کارخانه‌های مختلف را مشاهده فرمایید.

همچنین کارشناسان شرکت آهن سانا آماده ارائه خدمات و مشاوره رایگان به شما عزیزان هستند.


 

فنس توری

فنس توری محصولی است که از مفتول سیاه و مفتول گالوانیزه به دست می‌آید. در قدیم به دلیل نبود مفتول گالوانیزه، فقط از مفتول سیاه برای تولید فنس توری استفاده میشد و به همین دلیل طول عمر کوتاهی داشت و نهایتا عمر فنس به ۵ سال میکشید.

اما با پیشرفت تکنولوژی و ساخت مفتول گالوانیزه، تولید فنس توی با مفتول گالوانیزه آغاز شد. اما امروزه طول عمر فنس توری به حداقل ۲۰ سال رسیده است و این روکش گالوانیزه باعث شده است که توری حصاری در مقابل زنگ زدگی و رطوبت و شرایط جوی مقاوم باشد.

نحوه تولید فنس توری یا توری باغی به دو صورت است؛ روش دستی و روش اتوماتیک.

برای روش دستی از هیچ دستگاهی برای بافت توری حصاری استفاده نمیشود و با استفاده از قالب به راحتی میتوانند فنس را ببافند و تولید کنند. اما به روش دستگاه نیز میتوان این کار را انجام داد و سرعت کار را چندین برابر کرد.

بافت فنس توری به دو صورت میتواند انجام گیرد:

الف- بافت دو سر پیچ دو سر قلاب

ب- بافت یک سر پیچ و یک سر قلاب.

قیمت فنس توری

مهمترین عامل در تعیین قیمت توری حصاری، قیمت مفتول گالوانیزه و مفتول سیاه است. همچنین نحوه تولید دستی یا اتوماتیک نیز در تعیین قیمت آن تاثیرگذار است.

علاوه بر این عوامل، کارخانه تولید کننده مفتول، اندازه ضخامت مفتول و اندازه چشمه نیز در تعیین قیمت فنس توری حائز اهمیت است.

همچنین کارشناسان گروه صنعتی فولاد آرین به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات و پاسخگویی به شما عزیززان هستند. اگر قصد خرید و یا اطلاع از قیمت ورق آهن، مفتول سیاه و فنس توری را دارید میتوانید از طریق شماره‌های درج شده در پایین صفحه سایت فولاد آرین با کارشناسان مجرب این شرکت تماس بگیرید تا علاوه بر اعلام قیمت، شما را در امرخرید این محصولات راهنمایی کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403072217114
  • خبرنگار :