رئیس جهاددانشگاهی استان اعلام کرد:

ذخیره ۱۵۰۰ نمونه خون بند ناف نوزادان در اردبیل

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اعلام اینکه نمایندگی بانک خون بندناف نوزاد رویان در استان اردبیل از سال ۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: تاکنون ۱۵۰۰ نمونه در استان اردبیل ذخیره شده است که امیدواریم با فرهنگ سازی بیشتر خانواده‌های بیشتری سلامت خودشان را ذخیره کنند.

حسام رسولی، ۲۲ مهر در کارگاه آموزشی «کاربرد و ضرورت ذخیره سازی سلول‌های بنیادی» ویژه مشاور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل در محل استانداری اردبیل به همکاری‌های مشترک با امور بانوان استانداری اردبیل اشاره کرد و گفت: تربیت کنشگران جمعیت و رصد وضعیت جمعیت و خانواده استان، آموزش های مهارت محور برای بانوان سرپرست خانوار در مناطق محروم و... از جمله فعالیت های مشترک و موثر می باشد.

وی با اعلام اینکه نمایندگی بانک خون بندناف نوزاد رویان در استان اردبیل از سال ۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: تاکنون ۱۵۰۰ نمونه در استان اردبیل ذخیره شده است که امیدواریم با فرهنگ سازی بیشتر خانواده های بیشتری سلامت خودشان را ذخیره کنند.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل افزود: جهاددانشگاهی در حوزه سلامت و درمان در لبه علم و تکنولوژی حرکت می کند و از افتخارات آن این است که در حوزه های مختلف توانسته است با عمل به  شعار «ما می‌توانیم» در زمینه تبدیل علم به فناوری و خدمت، جامه عمل بپوشد و بخصوص در حوزه درمان ناباروی و سلول درمانی در سطح جهان مرجعیت علمی پیدا کند. 

در ادامه افسانه جهانی، مدیرکل اموربانوان و خانواده استاندری اردبیل نیز در این جلسه گفت: هر فعالیتی که اقندار و عزت ایران اسلامی را بالا ببرد ارزشمند است و برای بالا بردن این اقتدار در تمام زمینه های فرهنگی، اجتماعی و بویژه سلامت باید تلاش کنیم.

وی ادامه داد: همانطور که قدرت دفاعی و موشک های پرتابی به سوی اسرائیل باعث اقتدار ایران اسلامی می شود؛ پیشرفت در علم و تکنولوژی بویژه در حوزه سلامت هم زمینه ساز توسعه کشور خواهد بود.

جهانی گفت: انسان ها بزرگترین سرمایه در جامعه هستند و تلاش برای سلامت سرمایه های جامعه به اندازه وعده صادق تاثیرگذار است و رشد و توسعه ذخیره بانک خون نیز زمینه رشد نسلی سالم را در جامعه فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403072217090
  • خبرنگار :