امام جمعه شیراز:

جبهه مقاومت قطعاً پیروز است

نماینده ولی فقیه در استان فارس با یادآوری آیات قرآن کریم و وعده خداوند در رابطه با نبرد حق علیه باطل گفت: قطعاً جبهه مقاومت پیروز است.

آیین قدردانی از تلاش و زحمات عوامل اجرایی شهرداری شیراز در موکب حضرت احمدبن موسی ـ شاهچراغ(ع) با حضور مقامات استانی و مدیریت شهری خرمشهر امروز، ۲۲ مهرماه در سالن همایش‌های شهر راز برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در این آیین به مسئله مقاومت و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: قطعاً جبهه مقاومت پیروز است و وعده خدا صادق است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام از همه خادمان و عوامل اجرایی که در موکب حضرت احمدبن موسی(ع) در نقطه مرزی شلمچه و کربلا و همچنین به هموطنان و زوار مرزهای شرقی در کمپ‌ها و موکب‌های کلان‌شهر «شیراز؛ سومین حرم اهل‌بیت(ع)» خدمات‌رسانی کرده، قدردانی کرد و افزود: توفیق خدمت به اهل‌بیت(ع) و سید و سالار شهیدان ارزشمند است، چراکه انسان ممکن است توفیق خدمت‌های زیادی حاصل کند، اما توفیق خدمت به امیرمؤمنان علی(ع) و فرزندان علی(ع) توفیقی است که جا دارد همه‌چیز را فدای آن کرد.

وی با بیان اینکه حضرت شاهچراغ(ع) هویت و خودیافتگی شیراز است، تصریح کرد: برای رسیدن به هویت این کلان‌شهر باید سر به آستان مقدس حضرت احمدبن موسی(ع) نهیم.

امام جمعه شیراز خطاب به آنهایی که عنوان می‌کنند چرا باید در خرمشهر خدمت کرد، گفت: خدمت به جمعیت عظیم زوار اباعبدالله الحسین(ع) و ضریح شش‌گوشه امام حسین(ع) در این نقطه جغرافیایی افتخاری است که با آن خودمان را پیدا می‌کنیم.

آیت‌الله دژکام این افتخار را برای شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز دانست که در این مسیر باعث عزت و آبروی این کلان‌شهر و درخشش نام حضرت احمدبن موسی(ع) شدند.

شهردار شیراز نیز در این مراسم اربعین حسینی را منشأ همدلی، وحدت و یکپارچگی امت اسلام دانست و با اشاره به سنت دیرینه‌ای که میان مردم ایران، دنیا و همه کشورهای مسلمان برای عزیمت و زیارت عتبات عالیات به‌ویژه در ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: قطعاً ارائه خدمات به زائران اباعبدالله الحسین(ع) در مراسم اربعین نیاز به پشتیبانی و میزبانی شایسته دارد که در این راستا بخشی از این میزبانی نصیب شورای اسلامی شهر و شهرداری این کلان‌شهر شد.

محمدحسن اسدی با بیان اینکه برای برگزاری هرچه باعظمت‌تر مراسم اربعین حسینی و ارائه خدمات به زائران بیش از ۶۰۰ نفر از کارکنان خدمات شهری شهرداری شیراز به مدت بیش از ۲۰ روز در مرز شلمچه حضور داشتند، تصریح کرد: باوجود گرمای شدید هوا، تمامی این نیروها به‌صورت شبانه‌روزی پای‌کار بودند تا این رویداد بزرگ باشکوه هرچه تمام برگزار شود.

وی خدمت به مکتب سیدالشهدا(ع) را افتخاری بس بزرگ برای خود و مجموعه مدیریت شهری دانست و بیان کرد: با توجه به اهمیت اربعین حسینی(ع) و به‌منظور ارائه خدمات شایسته به زائران اباعبدالله الحسین(ع)، ساختاری در شهرداری این کلان‌شهر شکل‌ گرفته است که بر اساس آن علاوه بر نیروهای خدمات شهری، تمامی معاونت‌ها و سازمان‌ها و ادارات شهرداری به‌صورت منسجم و متحد در ایام اربعین حسینی در شهر شیراز، مرز شلمچه و کربلای معلی به ارائه خدمات می‌پردازند و امروز هم بر اساس این رویکرد و ساختار تعریف‌شده مراسم تجلیل از خادمین ستاد اربعین حسینی شهرداری شیراز موکب حضرت احمد بن موسی (ع) برگزارشده است.

اسدی تصریح کرد: با وجود خدمات خوب و گسترده شهرداری شیراز در مرز شلمچه، با تصویب شورای اسلامی شهر موکبی احداث ‌شده است که این موکب می‌تواند در سال‌های آینده در بحث ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی اتفاقات خوبی را رقم زند و امیدواریم این خدمات موجبات رضایت خداوند متعال و خوشحالی دوستداران اهل‌بیت(ع) را فراهم کند.

معاون شهردار و رئیس ستاد اربعین شهرداری شیراز هم در این مراسم گفت: در سال‌های گذشته همواره این امکان فراهم ‌شده است تا با خدمت به زائرین اباعبدالله در مسیر این نهضت قرار بگیریم و در این سال‌ها مدال زرین خادمی زوار را بر سینه می‌بینیم.

روح‌الله خوشبخت با اشاره به اینکه امروز در شهرداری شیراز ستاد اربعین دارای ساختار تشکیلاتی است، گفت: امسال نیز بر اساس ابلاغ ستاد اربعین و با همکاری صمیمانه و دلسوزانه شورای ششم و نگاه و همراهی شهردار کمیته‌های ۱۰ گانه تشکیل جلسه داده و برنامه‌های خود را تدوین و به اعضای کمیته‌ها ابلاغ کرد.

به گفته رئیس ستاد اربعین شهرداری شیراز، پشتیبانی و مدیریت مالی، برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی، بازرسی و ارزیابی عملکرد، امنیت و حفاظت، مدیریت زیرساخت، خدمات ایمنی، بهداشت، حمل‌ونقل زائرین، اطلاع‌رسانی و فرهنگی ازجمله کمیته‌های فعال در ستاد اربعین حسینی هستند که انصافاً همه پای‌کار بودند تا همراه و همدل مردم خرمشهر خدمتگزار زوار باشند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز اظهار کرد: ۶۰۰ نیروی انسانی و ۱۳۵ دستگاه از انواع ماشین‌آلات به مرز شلمچه اعزام‌شده و ۲۰۰۰ مترمربع استراحتگاه برای استراحت زائرین به بهره‌برداری رسیده است.

خوشبخت همچنین از ارائه خدمات سازمان پسماند شهرداری شیراز در مساحتی بیش از ۵۰ هکتار خبر داد و در ادامه افزود: احداث سوله اقامتی بانوان به زیربنای هزار مترمربع، احداث سوله اقامتی آقایان به زیربنای هزار مترمربع، احداث سوله اقامتی خدام بانوان به زیربنای ۲۲۰ مترمربع، احداث سوله اداری و درمانگاه در دوطبقه، احداث سوله آشپزخانه ازجمله اقدامات کمیته زیرساختی در آیین اربعین حسینی برای خدمت‌رسانی بهتر به زائرین بوده است.

وی با تأکید بر اهمیت زنده نگه‌داشتن مکتب عاشورا، بیان کرد: قیام امام حسین(ع) یک حرکت عقلانی و حساب‌شده و با هدف بوده که باعث شده است پس از گذشت چند قرن، نام و حرکت امام جاری و زنده باقی بماند.

امام‌جمعه خرمشهر نیز در این آیین، خرمشهر را نماد مظلومیت ایران اسلامی و نماد اقتدار این کشور سرافراز دانست و افزود: استان فارس درصحنه‌های ایستادگی و مقاومت از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی همواره حضورداشته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد عادل‌پور اظهار کرد: از میان بیش از ۲۰۰ موکب در مرز شلمچه می‌توان گفت موکب احمدبن موسی(ع) با در نظر گرفتن شاخص‌های کمی و کیفی بهترین موکب فعال در پیاده‌روی بزرگ اربعین است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072217064
  • خبرنگار :