احداث ۳۵ واحد گلخانه در شهرستان کیار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار با بیان اینکه ۱۷ واحد گلخانه بزرگ مقیاس در سطح ۵.۳ هکتار در شهرستان کیار فعال است، اظهار کرد: ۳۵ واحد گلخانه جدید نیز در سطح ۱۲ هکتار در دست احداث است.

امرالله اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ۱۷ واحد گلخانه بزرگ مقیاس در سطح ۵.۳ هکتار شهرستان کیار فعال است، اظهار کرد: ۳۵ واحد در سطح ۱۲ هکتار نیز در دست احداث است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار افزود: در سال جاری سه واحد گلخانه در سطح ۱.۵ هکتار بهره‌برداری و زیر کشت رفته است.

 اسماعیلی بیان کرد: گسترش گلخانه‌ها بستر و ظرفیت تولید محصولات کشاورزی برای تامین امنیت غذایی را فراهم کرده است و در سال های اخیر در شهرستان کیار با حمایت دولت و همت سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی، توسعه کشت متراکم و گلخانه‌ای سهم بسزایی در افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی، افزایش بهره‌وری در استفاده از منابع آب و خاک ،نهاده‌های تولید، ایجاد اشتغال مولد و ارزآوری داشته است.

وی عنوان کرد: در کشت‌های گلخانه‌ای کنترل دقیق و بهتر آفات و بیماری‌ها، کنترل بیولوژیک و نیز کاهش مصرف سموم باعث افزایش کیفیت، افزایش صادرات و حفظ محیط زیست می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار بیان کرد: مجتمع گلخانه‌ای جغدان در زمینی به وسعت  ۲۱ هکتار و هر واحد به متراژ ۴۱۰۰ متر در حال آماده سازی زیر ساخت‌ها برای واگذاری به متقاضیانی بوده که طی روند قانونی، اهلیت سنجی شده‌اند.

 اسماعیلی با بیان اینکه شهرک گلخانه‌ای روستای جغدان در ۳۹ واحد در دست اجرا است، گفت: از جمله اقدامات انجام شده در این شهرک انتخاب اعضای هیات مدیره به منظور پیگیری امور و تسریع در اجرای عملیات است.

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403072217042
  • خبرنگار : 50975