مهرِ گرم کرمانشاه

به گفته مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه، روزهای سپری شده از مهر امسال در کرمانشاه هم نسبت به سال گذشته و هم نسبت به میانگین بلندمدت گرم‌تر بوده است.

علی محمد زورآوند در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وضعیت دمایی پاییز امسال کرمانشاه، گفت: طی بیش از ۲۰ روزی که از مهرماه گذشته، میانگین دما در نقاط مختلف استان هم نسبت به سال گذشته و هم نسبت به میانگین بلندمدت گرم‌تر بوده است.

وی میانگین دمای شهر کرمانشاه در این مدت را ۲۱.۵ درجه سلسیوس اعلام کرد که نسبت به سال قبل حدود ۱.۲ درجه و نسبت به میانگین بلندمدت حدود ۲.۵ درجه گرم‌تر بوده است.

به گفته زورآوند میانگین دمای شهر کرمانشاه در ۲۰ روزه مهر، در دوره بلندمدت ۱۹ درجه بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه اظهار کرد: در شهر کنگاور نیز به عنوان نقطه سردسیر استان، میانگین دمای ۲۰ روز مهر ماه ۱۹.۶ درجه سلسیوس بوده که نسبت به سال قبل یک درجه و نسبت به بلندمدت دو درجه گرم‌تر بوده است.

زورآوند خاطرنشان کرد: در سرپل‌ذهاب نیز به عنوان نقطه گرمسیر استان میانگین دمای ۲۰ روزه مهر ۲۷.۳ درجه سلسیوس بوده که نسبت به سال قبل ۱.۲ درجه و نسبت به بلندمدت ۲.۵ درجه گرم‌تر بوده است.

وی پیش‌بینی کرد وضعیت فعلی دمای هوا حداقل طی یک هفته آینده ادامه داشته باشد و یادآور شد: فعلا کاهش محسوس دمای هوا را در پیش نداریم.

سازمان هواشناسی کشور نیز پیش‌بینی کرده بود که امسال پاییزی گرم و کم باران در نقاط مختلف کشور داشته باشیم.

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403072217038
  • خبرنگار : 50181