استاندار گلستان:

بندر اینچه‌برون به بندر ترکمن‌باشی متصل می‌شود

استاندار گلستان ضمن تاکید بر تقویت کریدور شمال به جنوب گفت: در راستای تحقق این امر پروژه اتصال بندر ترکمن‌باشی به بندر خشک اینچه‌برون با سرپرستی یک پیمانکار ایرانی و دریافت اعتبارات خوب کلنگ‌زنی خواهد شد.

علی‌محمد زنگانه صبح امروز یکشنبه ۲۱ مهر ماه در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی گلستان که با حضور معاون اول قوه قضاییه، رئیس دادگستری گلستان و فعالان اقتصادی استان برگزار شده بود، اظهار کرد: به زودی در فاز اول پروژه آب شیرین‌کن، ۱۱ میلیون مترمکعب شیرین‌سازی آب آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات در دستور کار تقویت کریدور شمال-جنوب است، توضیح داد: در راستای این امر پروژه اتصال بندر ترکمن‌باشی به بندر خشک اینچه برون با سرپرستی یک پیمانکار ایرانی و دریافت اعتبارات خوب  کلنگ‌زنی خواهد شد.

استاندار گلستان با بیان اینکه جاده آزادشهر-شاهرود یک جاده ترانزیتی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: طی ۳۵ ماه منابع خوبی در جهت بهسازی و مناسب‌سازی این جاده برای بهبود شرایط اختصاص داده شده است.

زنگانه ضعف بودجه‌ای را عامل اصلی پرداخت نکردن به موقع مطالبات کشاورزان دانست و گفت: باید با پیگیری و انجام اقدامات لازم نگذاریم که این اشتباه مدیریتی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ نیز دوباره تکرار شود تا با همچین مشکلاتی روبه رو نشویم.

وی با تأکید بر اینکه قیمت‌گذاری دستوری یک ظلم بزرگ در حوزه تولید است، تصریح کرد: این ظلم کمر تولید استانی چون گلستان را که در صنعت پرورش مرغ بی‌رقیب  و تامین کننده اصلی مرغ کشور است را می‌شکند.

استاندار گلستان با اشاره به حوزه میگو و تحولات صورت گرفته در آن توضیح داد: دو مرحله لایروبی سامانه‌های آبرسان سبب کیفیت بخشی آب در این حوزه شد که این امر برداشت میگو را از زیر یک هزار تن در حال حاضر به ۴ هزار تن رسانده است.

زنگانه با بیان اینکه نرخ بیکاری استان گلستان در طی سه سال از ۵/۸ درصد به ۹/۷ درصد رسیده است، ادامه داد: هم چنین جمع تملک مصوب کلیه دستگاه‌های مرتبط با قوه قضاییه در استان در سال ۱۴۰۳ هفت برابر شده است.

انتهای پیام

 

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403072217026
  • خبرنگار : 50672