استاندار آذربایجان‌غربی:

 آذربایجان‌غربی به یکی از قطبهای تولید تریلر کشور تبدیل می‌شود

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: یکی از موضوعات قابل توجهی که در سه سال گذشته بر آن تمرکز کردیم، بحث سرمایه گذاری در بخش های صنعتی و تولیدی آذربایجان‌غربی بود.

محمدصادق معتمدیان ۲۲ مهرماه در حاشیه بازدید یکشنبه‌های حمایت از تولید و در جمع خبرنگاران، افزود: با راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری با حضور دستگاه های مرتبط، تلاش شد به حوزه جذب سرمایه گذاران و تسهیل ارائه خدمات، سرعت و شتاب بیشتری داده شود.

وی خاطرنشان کرد: در کمتر از یک سال گذشته، با اقدامات انجام گرفته و جلسات مکرر مرکز خدمات، مقرر شد یکی از سرمایه گذاران بومی استان، سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی را در بخش تولید ۳ هزار و ۵۰۰ تریلر و همین طور رینگ کامیون با ظرفیت ۲۵۰ هزار رینگ در سال را آغاز کنند.

استاندار آذربایجان غربی به سیاست کلان تکمیل زنجیره‌های ارزش در تولید استان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی و شهرستان ارومیه یکی از قطب‌های تولید تریلر است، پروژه مذکور در همین راستا مصوب شد و حدود ۱۰ هکتار در فاز اول و ۱۰ هکتار در فاز دوم زمین واگذار شد.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه در کمتر از ۱۰ ماه، ۵۰ هزار مترمربع زیربنا در قالب سوله‌های تولید انواع تریلر و بونکر در قالب این پروژه در دست ساخت است، اضافه کرد: ۵۰ درصد پروژه مذکور به اتمام رسیده و تا پایان سال به بهره برداری و افتتاح خواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تکمیل زنجیره ارزش تولید و ایجاد اشتغال، افزود: پروژه فوق برای ۶۰۰ نفر به طور مستقیم و یک هزار و ۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهدکرد.

استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با بهره برداری از این پروژه بزرگ، آذربایجان‌غربی در حوزه صادرات تریلر و رینگ، یکی از قطب های مهم در کشور مطرح خواهد شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403072217023
  • خبرنگار : 50136