رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان خبر داد

حل مشکل آب شرب ۱۷ روستای نهاوند

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان نهاوند گفت: مشکل آب شرب ۱۷ روستای شهرستان نهاوند حل شده است و بیش از ۲۱ میلیارد تومان نیز برای آبرسانی به روستاهای شهرستان نهاوند در طرح جهاد آبرسانی هزینه شده است.

علی‌هاشم ده‌پهلوان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در شهرستان نهاوند با توجه به خشکسالی‌ها و کاهش بارندگی‌ها در سال‌های اخیر متاسفانه آب چاه و سفره‌های زیرزمینی کاهش پیدا کرد و باعث شد که تعدادی از روستاهای شهرستان با تنش کم‌آبی مواجه شوند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه طی چند سال اخیر با تلاش‌های انجام شده توسط امور آب و فاضلاب شهرستان نهاوند و اجرای طرح جهاد آبرسانی مشکل حاد آب شرب تعدادی از این روستاها حل شده که نیاز است برای رفع همیشگی مشکلات آب شرب و کشاورزی در شهر سراب‌ها مطالعات و کار پژوهشی صورت بگیرد.

ده‌پهلوان ادامه داد: طی دو سال گذشته ۱۷ چاه آب در روستاهای شهرستان حفر شده که ۱۲ مورد آن از اعتبارات دولتی و پنج مورد نیز از محل اعتبارات جهاد آبرسانی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۱ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای شهرستان نهاوند در طرح جهاد آبرسانی هزینه شده است، افزود: طی سه سال گذشته مشکل آب شرب تعداد زیادی از روستاهای این شهرستان از جمله روستای توانه که خیلی حاد بود حل شده و خوشبختانه در حال حاضر مشکلی وجود ندارد.

به گفته ده‌پهلوان، در حال حاضر حفر چاه دو روستای گوشه بدیع‌الزمان و عباس‌آباد شیراوند در مراحل پایانی کار قرار دارند و طی روزهای آینده وارد مدار می‌شود و مشکل آب شرب این دو روستا هم حل خواهد شد.

رئیس امور آب و فاضلاب شهرستان نهاوند یادآور شد: برای حل مشکلات آب شرب روستاهای شهرستان نیاز به همراهی مردم و فرهنگ‌سازی برای ﺗﺤﺖ ﭘﻮﺷﺶ قرار گرفتن برخی روستاها و شهر گیان به شبکه آبفار می‌باشیم زیرا خدمات شایسته بدون پرداخت آب‌بها امکانپذیر نمی‌باشد و در بحث شاخص امور مشترکین در شهر گیان و چند روستای شهرستان بسیار ضعیف هستیم. 

وی در ادامه به پروژه احداث شبکه فاضلاب شهر نهاوند اشاره کرد و گفت: ۹۰ کیلومتر از احداث کامل شبکه فاضلاب شهر نهاوند باقی‌مانده است که اعتباری افزون‌بر ۸۵۰ میلیارد تومان نیاز دارد که می‌توان با کمک نماینده شهرستان از طریق ماده ۵۶ برای این موضوع اقدام شود.

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403072217022
  • خبرنگار : 50471