رژیم صهیونیستی در تله حزب‌الله گیر افتاده است

دبیر انجمن بین‌المللی ضد صهیونیستی گفت به‌رغم این‌که آمریکا و اروپا تمام قد از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، اما این رژیم ظرفیت توسعه جنگ را ندارد.

به گزارش ایسنا، پس از اقدامات رژیم صهیونیستی در انفجار پیجرها در لبنان و آغاز حملات گسترده علیه حزب‌الله، تقریبا طی یک ماه گذشته تنش و درگیری میان نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی افزایش داشته است و حزب‌الله به منظور حمایت از جریان مقاومت و مردم فلسطین و برای مقابله با این رژیم حملاتی را به مواضع آن در اراضی اشغالی انجام می‌دهد.

اخیرا نیز حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «در راستای حمایت از مردم پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت قهرمانانه و شرافتمندانه آن‌ها و برای دفاع از لبنان و مردمش و در پاسخ به حملات وحشیانه اسرائیل به شهرها و روستاها و غیرنظامیان، نیروهای مجاهد مقاومت اسلامی روز جمعه حمله هوایی با اسکادرانی از پهپادهای مسلح در اطراف تل‌آویو انجام دادند».

این در حالی است که ارتش اشغالگر رژیم صهونیستی به تشدید عملیات نظامی خود در شمال نوار غزه ادامه می‌دهد، اشغالگران شروع به جداسازی شمال غزه از بقیه این باریکه کرده‌اند؛ همچنین ۹ روز است که با اجرای طرحی که به «طرح ژنرال‌ها» معروف شده، جبالیا، بیت حانون و بیت لاهیا در محاصره هستند و ساکنان فلسطینی آواره شده‌اند.

رسانه‌های فلسطینی همچنین گزارش دادند ارتش رژیم صهیونیستی چندین ساختمان را در غرب جبالیا و در مجاورت منطقه الصفطاوی در شمال غزه منفجر کرده و نیز مناطق غربی اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه مورد گلوله باران رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

حملات رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت

آرزوهایی که بر باد رفت

«حسین کنعانی مقدم» در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از اوضاع میدانی در لبنان و همچنین غزه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی بعد از عدم توانایی و مسائلی که در غزه داشت، از شیوه بحران علیه بحران استفاده و بحران خود را در جنوب لبنان با تغییر زمین بازی دنبال کرد. 

وی تصریح کرد: صهیونیست‌ها با توجه به تئوری مرزهای نرم (قابل تغییر)، مرزهای خود را براساس ادعای خاورمیانه جدید با محوریت رژیم صهیونیستی و دربرگیری گستره جغرافیایی از نیل تا فرات تعریف کرده بودند اما عملیات هفت اکتبر عملا تمام آرزوهای آن‌ها را بر باد داد و توانست طلسم شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را در زیر گنبدآهنین مدفون کند. 

این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: بنابراین رژیم صهیونیستی با شکستی که در پی عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر خورد، خود را به سمت جنوب لبنان برد وهم اکنون در نظر دارد تا رودخانه لیتانی پیش برود و مرز خود را در آن منطقه که مهم‌ترین منبع آب شیرین است که به مدیترانه می‌رسد، برساند و آن را به منطقه تحت سلطه خود تبدیل و نیروهای نیابتی خود را در این منطقه مستقر کند. 

کنعانی مقدم افزود: در واقع رژیم صهیونیستی با این‌ کار می‌خواهد فاصله حزب‌الله را با شهرک‌های صهیونیست‌نشین افرایش دهد، به همین دلیل عملیاتی که با انفجار پیجرها شروع کرد و سپس سید حسن نصرالله را ترور کرد؛ تصور داشت مانند جنگ ۲۰۰۶ می‌تواند پیشروی داشته باشد اما در تله حزب‌الله گیر کرده است. 

عملیات مقاومت فلسطین علیه اشغالگران در غزه

دردسرهای داخلی و چالش در چند جبهه

وی ادامه داد: مسائل داخلی و اعتراضات صهیونیست‌ها در داخل اراضی اشغالی نیز مشکلاتی را برای رژیم ایجاد کرده است، ضمن این‌که در جبهه‌های مختلف با یمن، حزب‌الله در جنوب لبنان، جولان، عراق و اخیرا نیز جبهه جدیدی را با ایران رسما آغاز کرده است، در حالی که رژیم صهیونیستی توان جنگیدن در چندین جبهه را ندارد. 

دبیر انجمن بین‌المللی ضد صهیونیستی همچنین اظهار کرد: اگر چه آمریکا و اروپا تمام قد از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند اما این رژیم ظرفیت توسعه جنگ را ندارد، بر اساس دکترین بن گوریون باید جنگ را خارج از مرزها ادامه داده و با سرعت پیروز شوند، اما عملا یک‌ساله شدن عملیات طوفان الاقصی و تداوم جنگ در جبهه شمال تئوری بن گوریون را از بین برد. 

اعتراضات علیه نتانیاهو در تل‌آویو

یادآوری خاطرات تلخ صبرا و شتیلا

کنعانی‌مقدم همچنین درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی در اردوگاه‌های النصیرات و جبالیا نیز اظهار کرد: حمله به این اردوگاه‌ها مانند صبرا و شتیلاست و در راستای سیاست‌های جنگ‌طلبانه رژیم صهیونیستی است تا مردم به صورت اجباری کوچ داده و شمال غزه تخلیه شود برای این‌که بتواند استقلال شهرک نشینان را حفظ و این بخش از منطقه غزه را تبدیل به دولت دست نشانده خود کند. 

وی همچنین گفت: متاسفانه یکی از مشکلات این است که کشورهای اسلامی سکوت مرگباری را اتخاذ کرده‌اند، کشورهایی مانند اردن، مصر و ... که می‌توانند رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند اما ظاهرا صلح پنهانی با رژیم صهیونیستی دارند که اقدامی انجام نمی‌دهند، از این رو جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با این رژیم و از طریق گروه‌های مردمی و جهادی با صهیونیست‌ها مقابله می‌کند. 

وی در پایان یادآور شد: در نماز جمعه به امامت مقام معظم رهبری و یا در جریان سفر رئیس مجلس به جنوب لبنان تمام تهدیدات رژیم صهیونیستی شکسته شد و امروز این رژیم در مرحله‌ای از اضمحلال قرار دارد. 

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403072217018
  • خبرنگار : 71290