معاون بازسازی بنیاد مسکن عنوان کرد

بازنگری سالانه ۱۰ درصد از طرح های هادی روستایی کشور

معاون بازسازی بنیاد مسکن با بیان اینکه سالانه ۱۰ درصد طرح های هادی روستایی بازنگری می شود، گفت: تغییر کاربری ها باید به سمت بازنگری طرح هادی برود.

مجید جودی امروز، ۲۲ مهرماه در نشست مجمع نمایندگان استان گیلان، بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ را متعلق به مردم دانست و اظهار کرد: فلسفه وجودی بنیاد مسکن حل مشکل مردم در روستاهاست؛ نه اینکه بر مشکلات آنان اضافه کنیم.

وی با اشاره به مشکل هزینه بالای صدور پروانه ساخت و ساز و تغییر کاربردی و طرح هادی و... در استان گیلان، افزود: با پیگیری نمایندگان استان در مجلس می توانیم بخشی از مشکلات قانونی را رفع کنیم.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه کمیسیون تغییر کاربری استان گیلان راه اندازی خواهد شد، تصریح کرد: هم از محل منابع بنیاد مسکن و هم از محل تولید ثروت تغییر کاربری، سالانه ۱۰ درصد طرح های هادی روستایی بازنگری می شود.

جودی با تاکید بر لزوم بازنگری طرح هادی روستایی با تخصیص اعتبارات ویژه برای گیلان، عنوان کرد: شاخص مقام سازی مسکن روستایی گیلان که از سال ۸۴ در کشور آغاز شده بالاتر از متوسط است، به طوری که در کشور به ۵۴ درصد و در گیلان به حدود ۶۰ درصد می رسد و نشان دهنده پویایی و معیشت محوری روستاهای گیلان است و مردم برای مسکن سرمایه گذاری می کنند.

وی از تخصیص اعتبار ویژه مقاوم سازی در بودجه ۱۴۰۴ خبر داد و بیان کرد: گیلان می تواند پایلوت مقاوم سازی مسکن روستایی کشور تا پایان برنامه هفتم باشد که کاملا امکان پذیر است.

معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور، با اشاره به احتمال افزایش تسهیلات مسکن روستایی از ۳۵۰ میلیون تومان به حدود ۴۵۰ میلیون تومان، خاطرنشان کرد: آواربرداری واحدهای خسارت دیده ناشی از آتش سوزی روستای امامزاده ابراهیم شفت توسط بنیاد مسکن گیلان انجام شده و به محض صدور پروانه که رایگان خواهد بود، تسهیلات مسکن روستایی را پرداخت می کنیم؛ همچنین آماده پرداخت تسهیلات بلاعوض هستیم.

وی گیلان و مازندران را تنها استان های فاقد نظام فنی روستایی دانست و تاکید کرد: با اجرای نظام فنی روستایی هزینه صدور پروانه ساخت و ساز برای روستاییان تا یک سوم کاهش می یابد.

محمدحسین رحمانی خلیلی، معاون برنامه ریزی و امور استان های بنیاد مسکن کشور نیز، با اشاره به بودجه ۱۰۳ همتی بنیاد مسکن در سال جاری، عنوان کرد: کمتر از ۱۰ درصد این اعتبارات دولتی است.

وی بنیاد مسکن را متولی ساخت و ساز روستایی دانست و افزود: در حوزه تقنینی نیاز به کمک نمایندگان مجلس داریم.

معاون برنامه ریزی بنیاد مسکن، با اشاره به ماموریت های تعریف شده برای بنیاد مسکن در اسناد بالادستی و برنامه هفتم و همچنین بیانات رهبر انقلاب، تاکید کرد: به دنبال رفع مسائل روستاها هستیم؛ همچنین تقویت حساب ۱۰۰ در بخش مسکن محرومین نیز در دستور کار است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403072217012
  • خبرنگار : 50040