خط و نشان سئول برای کره‌شمالی

کره‌جنوبی در ادامه لفظی‌هایش علیه کره‌شمالی، امروز (یکشنبه) هشدار داد که نظام کره‌شمالی در صورت آسیب زدن به مردم همسایه جنوبی خود به پایان خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، این هشدار از سوی کره‌جنوبی بعد از آن مطرح شد که «کیم یو جونگ» خواهر بانفوذ «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی در بیانیه‌ای که از سوی رسانه دولتی این کشور منتشر شد به سئول درباره وقوع «فاجعه وحشتناک» در صورت پرواز هواپیماهای بدون سرنشین کره‌جنوبی بر فراز پیونگ‌یانگ هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، بیانیه خواهر رهبر کره‌شمالی یک روز بعد از آن منتشر شد که پیونگ‌یانگ گفت سئول در ماه جاری میلادی سه بار پهپادهایش را به آسمان پیونگ‌یانگ فرستاده است.

وزارت دفاع کره‌جنوبی در پاسخ به هشدارهای خواهر رهبر کره‌شمالی در بیانیه‌ای تصریح کرد: «ما به وضوح هشدار می‌دهیم که اگر کره‌شمالی آسیبی به امنیت مردم ما وارد کند، در آن روز، روز پایان رژیم کره‌شمالی خواهد بود.»

در ادامه بیانیه این وزارتخانه تصریح شد: «اظهارات کیم یو جونگ بازتاب‌دهنده رفتار ریاکارانه کره‌شمالی است؛ کشوری که به تحریکات ادامه داده و اخیرا نیز به تاکتیک‌های پیش پا افتاده و کم‌ارزشی همچون فرستادن بالون‌های حاوی زباله روی آورده است.»

کیم یو جونگ در اظهارات خود در بیانیه تصریح داشت: «کره‌شمالی آماده دست زدن به یک اقدام تلافی‌جویانه قدرتمند مناسب، در صورت پرواز مجدد پهپادهای حامل تبلیغات ضد پیونگ‌یانگ در کره‌شمالی است.»

او با گفتن این که هر زمان ممکن است حمله انجام شود، بیان داشت: «این زمان توسط ما تعیین نمی‌شود. در لحظه‌ای که یک پهپاد کره‌جنوبی در آسمان پایتخت ما مجددا شناسایی شود، مسلما این منجر به یک فاجعه وحشتناک خواهد شد.»

کره‌شمالی مجددا در همان روز اعلام کرد برای چندمین بار بالون‌های حامل زباله را به داخل کره‌جنوبی به تلافی پخش تبلیغات علیه خود فرستاده است.

وزارت دفاع کره‌جنوبی، کره‌شمالی را متهم کرده به این که به منظور سرپوش گذاشتن بر «تداوم شکست» خود در اداره امور داخلی کشور از جمله شکست‌هایش در پرتاب ماهواره‌های جاسوسی نظامی، تقصیرها را به گردن فعالان ارسال‌کننده اعلامیه‌های ضد پیونگ‌یانگ در کره‌جنوبی می‌اندازد.

این وزارتخانه تصریح داشت، بیانیه اخیر کیم یو جونگ «حقه رایج» مورد استفاده کره‌شمالی به منظور دامن زدن به اختلافات داخلی در بین مردم کره‌جنوبی بوده و نشان‌دهنده «اضطراب رژیم دیکتاتوری» آن است.

در ادامه این بیانیه عنوان شد: «مقام‌های کره‌شمالی باید ابتدا دست از ارسال بالون‌های حامل زباله که مایه شرمساری بین‌المللی است، بردارند تا اینکه آنقدر به خاطر ریزش اندکی "اعلامیه‌های پهپادی" که غیرقابل شناسایی هستند، وحشت‌زده شوند.»

وزارت دفاع سئول همچنین با اشاره به برخی شلیک‌ها و حوادث صورت گرفته از ۲۰۲۲ تاکنون، کره‌شمالی را متهم کرد به اینکه تاکنون «بیش از ۱۰ بار» به حریم هوایی کره‌جنوبی تجاوز کرده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403072216998
  • خبرنگار : 71415