سرپرست فرمانداری شهرستان خبر داد

برخورداری تویسرکان از ۱۰۶ واحد گلخانه‌ای

سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان گفت: شهرستان تویسرکان در مجموع از ۱۰۶ واحد گلخانه در حوزه شهری و روستایی برخوردار است.

 یحیی خورشیدخانی یکشنبه ۲۲ مهرماه در جلسه توسعه گلخانه‌های شهرستان تویسرکان، افزود:  ۱۰۶ واحد کشت گلخانه‌ای شهرستان تویسرکان در مجموع از ۲۹ هکتار مساحت برخوردارند که تولید ۸۴۰۰ تُن محصولات مختلف نتیجه فعالیت آنهاست.

وی اضافه کرد: از این ۱۰۶ واحد کشت گلخانه‌ای،۴۲ واحد خارج از  شهرک ویژه گلخانه‌ها با مساحت ۸/۱۷ هکتار، ۲۸ واحد داخل شهرک ویژه گلخانه‌ها به مساحت ۶/۸ هکتار و ۳۶ واحد خانگی به مساحت ۶/۲ هکتار قرار دارند.

خورشیدخانی، توسعه کارشناسانه و هدفمند کشت‌های گلخانه‌ای در شرایط کمبود آب در نقاط مختلف کشور را زمینه‌ساز ایجاد بازدهی تولیدی بالا با استفاده از کمترین میزان آب دانست و تاکید کرد: این بخش همچنین می‌تواند اشتغالزایی قابل توجهی را به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد: واحدهای گلخانه‌ای تویسرکان با برنامه‌ریزی‌های دقیق و تخصصی حتی می‌توانند برخی محصولات خود را به خارج از کشور صادر کنند.

خورشیدخانی با اشاره به اینکه اقلیم، شرایط جغرافیایی و آب‌و هوایی تویسرکان مستعد گسترش کشت‌های گلخانه‌ایست، اظهار کرد: دولت بستر لازم برای حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این بخش را آماده و تسهیل می‌کند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403072216989
  • خبرنگار : 51001