نوید وزارت رفاه درخصوص رفع مشکل بازماندگی از تحصیل

مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص موضوعِ نداشتن «کد یکتا» و بازماندگی از تحصیل اتباع به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات مراکز نگهداری کودکان کار، نوید تعامل بیشتر را با وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور و مرکز امور اتباع و مهاجرین خارجی را برای کمرنگ شدن این مشکلات داد.

به گزارش ایسنا، هادی بهداد در بازدید از مرکز یاسر (مرکز اقامتی شبانه‌روزی کودکان کار و خیابان) با «محسن کرمانی» معاون اورژانس اجتماعی مرکز اورژانس اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌ها و بازتوانی اعتیاد سازمان بهزیستی، «مریم شاکری» معاون اجتماعی اداره بهزیستی استان تهران و «مریم خاک رنگین» رئیس گروه مراقبت و توانمندسازی کودکان کار و خیابان سازمان بهزیستی کشور و با مددکاران و مشاورین مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد و ضمن تقدیر از زحمات تمام کسانی که در این مجموعه مشغول فعالیت هستند، این کار را جهاد مقدس دانست و افزود: مسائل بهزیستی چند وجهی است و حل کردن آنها توان مضاعفی را می‌طلبد.

مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر حمایت و پشتیبانی این وزارتخانه از کودکان کار و خیابان و مراکز آموزش و نگهداری آنها تاکید کرد و گفت: سیاست دولت، اولویت‌گذاری برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت خانواده است.

وی با بیان اینکه عدم کارکرد خانواده آسیب‌زاست، گفت: ما به عنوان سیاست‌گذار برای حل مسئله باید توجه جدی به موضوع خانواده داشته باشیم.

بهداد همچنین مشکلات اقتصادی و مسائل فرهنگی را از دیگر عوامل موثر در موضوع کودکان کار دانست و بر اهتمام برای حل آنها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه حمایت از کودکان کار باید انعطاف‌پذیر باشد، گفت: در برخی آسیب‌ها نیاز به بودجه حمایتی خاصی نداریم و با تغییر رویکرد می‌توانیم بهتر عمل کنیم.

به گزارش ایسنا،‌ در این گفت‌وگو، موضوعِ نداشتن کد یکتا و بازماندگی از تحصیل اتباع به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات مراکز نگهداری کودکان کار مطرح شد که در این راستا مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نوید تعامل بیشتر با وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور و مرکز امور اتباع و مهاجرین خارجی را برای کمرنگ شدن این مشکل مطرح کرد.

وی در ادامه نیز درخصوص موضوع مهارت‌آموزی کودکان در اینگونه مراکز، درخواست احصای چالش‌های مهارت‌آموزی کودکان را بیان کرد و افزود: در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، بخش ویژه آسیب‌های اجتماعی وجود دارد و بنابراین برای این کار نقشه راه وجود دارد.

۹۷ درصد کودکان کار دارای خانواده هستند

معاون اورژانس اجتماعی مرکز اورژانس اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌ها و بازتوانی اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در این دیدار با بیان اینکه ۹۷ درصد کودکان کار دارای خانواده هستند، گفت: در گذشته دستورالعمل حمایت از کودکان کار معطوف به فرد بود و اکنون در حال تلاش به سمت خانواده محورشدن است.

کرمانی همچنین گفت: برای اولین بار در کشور در رتبه‌بندی مراکز بهزیستی، امتیاز بیشتری به مراکز روزانه داده شده تا خانواده‌محوری جایگاه بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1403072216987
  • خبرنگار : 71584