معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز هشدار داد:

افزایش ملایم ابتلای افراد به عفونت‌های حاد تنفسی در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با هشدار به افزایش ملایم روند ابتلای افراد به عفونت‌های حاد تنفسی در استان فارس، تاکید کرد که عوارض عفونت‌های حاد تنفسی در سالمندان و کودکان شدیدتر است.

عباس رضاییان‌زاده امروز، ۲۲ مهرماه از افزایش موارد ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان فارس خبر داد و گفت: وضعیت مراجعان مراکز تشخیصی و درمانی استان نشان‌دهنده افزایش ملایم ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان است و این موضوع با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید، نگرانی در مورد وضعیت موارد عفونت‌های حاد تنفسی را بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به نقش سیستم دفاعی بدن در پیشگیری از عوارض شدید ابتلا به عفونت‌های حاد دستگاه تنفسی، افزود: کودکان و سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت، فشارخون و بیماری‌های قلبی عروقی به دلیل ضعف سیستم ایمنی در معرض عوارض شدیدتر عفونت‌های حاد دستگاه تنفسی قرار دارند و پیشگیری از ابتلا در این گروه‌های سنی، اهمیت بیشتری دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست‌وشوی مداوم دست‌ها، بهترین راه پیشگیری از ابتلا به اینگونه عفونت‌های تنفسی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رضاییان‌زاده با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و فصل سرما، از مردم استان خواست تا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، احتمال خطر انتقال این عفونت ها بین اعضای خانواده را کاهش دهند.

پایان خبر

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072216963
  • خبرنگار :