برای دوازدهمین سال متوالی؛

کاروان پیاده حرم تا حرم از ساوه راهی قم شد

در آستانه فرا رسیدن سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) کاروان پیاده از حرم تا حرم برای دوزادهمین سال متوالی از ساوه راهی حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) در شهر مذهبی قم شد.

مسئول این کاروان در آئین بدرقه این کاروان که با حضور جمعی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، خادمیاران رضوی و جمعی از مسئولان برگزار شد در گفت‌وگو با ایسنا گفت: ‌این کاروان همه ساله در آستانه وفات حضرت معصومه(س) و با هدف تعظیم شعائر مذهبی و معرفی و اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) و جهاد تبیین به حرکت در می آید.

عبدالله چهره افزود: حمل پرچم‌های جبهه مقاومت در حمایت از مردم فلسطین و غزه توسط شرکت‌کنندگان در این پیاده‌روی و دعا برای آزادی قدس شریف، محور برگزاری این آئین معنوی است و شرکت‌کنندگان در طول مسیر با سر دادن شعارهای انقلابی در حمایت از مردم ستمدیده غزه و فلسطین، خشم و انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام خواهند کرد.

وی افزود: این کاروان مردمی که شامل ۲۷۰ نفر از مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است حرکت خود را از مسجد امام حسن مجتبی(ع) در ساوه آغاز کرد و سپس در حرم امامزاده سید اسحاق بن‌موسی‌الکاظم(ع) برادر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) حضور خواهند یافت و پس از زیارت، برنامه اصلی کاروان از حرم امامزاده اسحاق(ع) تا حرم حضرت معصومه (س) آغاز خواهد شد.

چهره بیان کرد: این کاروان به مدت دو روز مسیر ۸۵ کیلومتری از حرم مطهر امامزاده سید اسحاق(ع) تا قم را پیاده طی می‌کنند و عصر فردا همزمان با رحلت کریمه اهل بیت به شهر قم می‌رسند.

وی بیان کرد: امسال علاوه بر مردم شهر ساوه مشتاقان به شرکت در این پیاده‌روی از استان‌های گیلان و گلستان و شهرستان زرندیه نیز در کاروان حضور دارند و در بدو ورود به شهر مذهبی قم جمعی از مردم این شهر نیز به کاروان می‌پیوندند. تشکیل حلقه‌های معرفتی، اجرای برنامه‌های بصیرتی و عزاداری، از دیگر برنامه‌های فرهنگی این کاروان در طول مسیر خواهد بود.

حجت‌الاسلام حسین بهاری، کارشناس مذهبی این کاروان نیز گفت: ائمه معصومین بر زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) در قم بسیار توصیه کرده و تاکید دارند و ثواب زیارت این بانوی بزرگوار را مانند زیارت حضرت فاطمه زهرا(س) می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌روی برای رسیدن به حرم اهل بیت‌(ع) از آموزه‌های دینی است، گفت: این سفر معنوی برگرفته از اعتقادات دینی و آموزه‌های اسلامی است و حضور خیل مشتاقان نماد همبستگی بین عاشقان اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403072216959
  • خبرنگار : 50212