۱۶ هزار هکتار از اراضی خوزستان زیر کشت چغندر پاییزه می‌رود

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از آغاز کشت چغندرقند پاییزه در استان از ابتدای مهرماه خبرداد و گفت: سطح زیر کشت این محصول حدود ۱۶ هزار هکتار خواهد بود.

کوروش نوروزی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز کشت پاییزه چغندرقند در استان، اظهار کرد: کشت چغندر از ابتدای مهرماه آغاز شد و این عملیات تا ۱۵ آبان ماه ادامه خواهد داشت. 

وی ادامه داد: بیشترین میزان کشت چغندرقند که حدود ۴۵ درصد است در شهرستان‌های شوش و کرخه انجام خواهد شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به سطح زیرکشت چغندرقند در سال جاری، گفت: سطح زیرکشت این محصول امسال ۱۵ هزار و ۸۰۰ تا ۱۶ هزار هکتار است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است.

نوروزی با اشاره به علت کاهش سطح زیرکشت عنوان کرد: برداشت چغندر عملیات بسیار زمانبر و سنگینی است و حمل و نقل آن اهمیت دارد. برای اینکه کشاورزان زیان نبینند باید کشت چغندر به صورت کنترل‌شده انجام شود و به اندازه‌ای کاشته شود که کارخانجات نیز ظرفیت داشته باشند و محصول از بین نرود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اهمیت حمل و نقل چغندر عنوان کرد: برداشت چغندر همزمان با برداشت گندم و کلزا است و از این بابت، با کاهش کامیون روبرو خواهیم شد. از سویی ظرفیت کارخانجات باید لحاظ شود. به این منظور سطح زیرکشت این محصول باید حساب شده باشد تا محصول به موقع جمع‌آوری شود و کشاورز زیان نبیند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403072216954
  • خبرنگار : 50300