استاندار لرستان:

مشکل دستگاه‌های غیرمتصل به سامانه پنجره واحد مدیریت مسکن و زمین پیگیری می‌شود

استاندار لرستان گفت: مشکل عدم اتصال برخی از دستگاه‌های اجرایی به سامانه پنجره واحد مدیریت مسکن و زمین در وزارت‌های مرتبط پیگیری می‌شود.

ابوطالب شفقت بیست و دوم مهرماه در حاشیه جلسه‌ بررسی سامانه پنجره مدیریت زمین و مسکن استان با اشاره به این موضوع که تمامی دستگاه‌های اجرایی می‌بایست سریعتر به این سامانه متصل شوند، عنوان کرد: برخی از دستگاه‌ها به دلیل محدودیت‌هایی که در سطح وزارت دارند هنوز در سامانه نیستند که باید این موضوع را کتبا به دبیرخانه اعلام کنند تا پیگیری شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌هایی که هنوز به سامانه متصل نیستند مکلفند درخواست‌های مردم را تا زمان دسترسی به سامانه به صورت دستی انجام دهند.

استاندار تاکید کرد: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار موظف است هر دو هفته یکبار جلسات کارشناسی سامانه را برگزار کند.

شفقت همچنین خواستار پایش بیشتر دستگاه‌های نظارتی در این موضوع شد و گفت: دستگاه‌های ناظر از جمله سازمان بازرسی علت عدم اتصال برخی دستگاه‌ها به سامانه را بررسی و به صورت دقیق اعلام کنند.

وی اظهار کرد: اداره کل اطلاعات و فناوری اطلاعات با هماهنگی منابع طبیعی به عنوان دبیرخانه بستر آموزش و توجیه مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی را تشدید کنند.

استاندار تاکید کرد: مدیر هر دستگاهی که برای دسترسی به سامانه کم کاری داشته باشد مورد ماخذه قرار خواهد گرفت.

شفقت گفت: پنجره واحد مدیریت زمین و مسکن از مصوبات دولت سیزدهم است که براساس آن پاسخ‌دهی به درخواست‌های مربوط به زمین و مسکن مراجعه‌کنندگان و استعلامات به صورت سامانه‌ای توسط دستگاه‌های مربوطه پاسخ داده می‌شود.

وی افزود: براین اساس سیستم پاسخ دهی دستی می‌بایست از بروکراسی استعلامات این حوزه به صورت کامل حذف شود.

استاندار لرستان یادآور شد: در این راستا ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری بر عهده اداره کل اطلاعات و فناوری اطلاعات بوده و دبیرخانه سامانه در اداره کل منابع طبیعی مستقر است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072216950
  • خبرنگار : 50176