مراجعه ۳۳۴۶ کارجوی کرمانشاه به سامانه «جستجوی شغل»

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از مراجعه ۳۳۴۶ کارجو به سامانه جست وجوی شغلی خبر داد و گفت: ۹۶۱ نفر از این کارجویان مشغول به کار شدند.

بهروز جمشید مفید در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به راه‌اندازی سامانه «جستجوی شغل» از سال گذشته در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور، اظهار کرد: اگرچه این سامانه از دو سال قبل به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده، اما از سال گذشته ثبت فرصت‌های شغلی و همچنین درخواست شغل در این سامانه متمرکز شد.

وی ادامه داد: از ابتدای شروع به کار این سامانه تاکنون، در کرمانشاه ۳۳۴۶ کارجو درخواست شغل خود را در آن ثبت و ۲۹۳ کارفرما نیز در این سامانه برای نیروی کار اعلام نیاز کرده‌اند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه فرصت‌های شغلی ثبت شده در این سامانه از سوی کارفرمایان و کاریابی‌ها در این مدت را ۲۹۳۸  فرصت شغلی اعلام کرد و یادآور شد: ۹۶۱ کارجو از طریق این سامانه مشغول به کار شده‌اند.

جمشید مفید از افزایش اقبال به سامانه جستجوی شغلی خبر داد و عنوان کرد: کاریابی‌ها نیز باید فرصت‌های شغلی خود را در این سامانه به ثبت برسانند و اگر فردی از طریق کاریابی مشغول به کار شود، باید در این سامانه درج گردد.

وی معتقد است، استفاده از ظرفیت این سامانه مزایای متعددی دارد که بررسی وضعیت بازار کار، صحت سنجی اشتغال افراد، ایجاد عدالت در دسترسی به فرصت‌های شغلی، کاهش هزینه‌های شغل‌یابی، تعامل بین کارفرما و جویندگان کار و ... از مهمترین این مزایا است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بر لزوم معرفی بیشتر این سامانه هم به کارفرمایان و هم متقاضیان کار تاکید کرد و افزود: باید از روش‌های مختلف از جمله در نظر گرفتن مشوق برای کارفرمایانی که از طریق این سامانه نیروی کار خود را جذب کنند، سامانه جست و جوی شغلی را بیش از پیش جا بیاندازیم.

به گفته جمشید مفید، متقاضیان اعم از کارفرمایان و جویندگان کار می‌توانند برای دسترسی به سامانه جستجوی شغلی به نشانی https://shoghl.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403072216894
  • خبرنگار : 50181