مقام لبنانی: مقاومت به شیوه‌ای هوشمندانه و تدریجی، معادلات جدیدی ایجاد می‌کند

وزیر کار لبنان تاکید کرد که مقاومت در جنوب به شیوه‌ای هوشمندانه و تدریجی، معادلات جدیدی را برقرار می‌کند.

به گزارش ایسنا، «مصطفی بیرم» وزیر کار لبنان خاطرنشان کرد: «ما با سازمان‌های بین‌المللی کار برای حمایت از آوارگان لبنانی همکاری خواهیم کرد.»

این وزیر لبنانی در ادامه افزود: «شکایتی را به سازمان بین‌المللی کار تنظیم کرده‌ایم و دلیل آن این بوده است که اکثر دستگاه‌های پیجر منفجر شده توسط دشمن صهیونیستی در دست کارگران و حین انجام کار در میان شهروندان منفجر شده است.»

وی همچنین تصریح کرد: «ما هیئت نمایندگی لبنان در ژنو را از این موضوع آگاه کرده‌ایم و از آنها خواسته‌ایم که این کار را انجام دهند. کشورها نیز از جنایت انفجار دستگاه‌های پیجر توسط رژیم اشغالگر احساس نگرانی کرده‌اند.»

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، وزیر کار لبنان اظهار کرد: «ما در تماس‌های دیپلماتیک، در کنار نخست‌وزیر و رئیس مجلس، نجیب میقاتی و نبیه بری هستیم.»

مصطفی بیرم عنوان کرد، مقاومت در جنوب در حال بازگرداندن مجدد معادلات به شیوه‌های هوشمندانه و تدریجی است.

وزیر کار لبنان همچنین گفت: «صهیونیست‌ها مدت‌هاست که برای این نبرد آماده شده‌اند و نقش ما این است که این نبرد را انجام دهیم. این نبرد، وجودی است و فقط یک نبرد حمایتی از جبهه غزه نیست. یک اتفاق‌نظر ملی درباره موجودیت این جنگ وجود دارد و موضوع تنها یک اختلاف جزئی میان ما و دشمن اسرائیلی نیست.»

وی گفت، آمریکایی‌ها پیشتر هیچ تحرکی نداشتند ولی از زمانی که مقاومت در میدان معادلات را تغییر داد، روند ارتباطات و تماس‌ها افزایش یافته است.

این سیاستمدار لبنانی خاطرنشان کرد: «تحرکات بین‌المللی به این دلیل شروع شد که مقاومت زمام امور و ابتکارعمل را دوباره به دست گرفت و برای اسرائیل دردسرساز شد و تحرکات آنها به دلیل کشتار نیست.»

وی ادامه داد، گزینه‌ای جز مقاومت وجود ندارد و مقاومت هوشمندانه عمل کرده و دشمن صهیونیستی به اهداف خود دست نیافته و چیزی محقق نکرده است.

بیرم ضمن اشاره به نبردهای نظامی که تحت فرماندهی مقاومت اسلامی در جنوب لبنان انجام می‌شود، تاکید کرد: «به دلیل تحولات میدانی، ناگزیر شاهد حضور هیئت‌ها و نمایندگان بین‌المللی به لبنان خواهیم بود.»

وی در ادامه افزود، مقاومت شرایط سخت را به خوبی مدیریت کرد و اتفاقات را به لحظات موفقیت‌آمیز تبدیل کرده است.

بیرم گفت، زمانی که مقاومت با پهپاد، تل‌آویو را هدف قرار می‌دهد، بدین معناست که به بازدارندگی رژیم صهیونیستی ضربه زده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از ۲۳ سپتامبر (دوم مهر) حملات گسترده خود به لبنان را با ده‌ها حمله هوایی به ضاحیه جنوبی بیروت و شهرها و روستاهای واقع در جنوب لبنان آغاز کرد و همچنان به این حملات ادامه می‌دهد.

علاوه بر این رژیم صهیونیستی تلاش‌هایی برای نفوذ زمینی به برخی مناطق مرزی لبنان را آغاز کرد که با مقابله شدید نیروهای حزب‌الله لبنان مواجه شده و آنها تمامی تلاش‌های دشمن صهیونیستی برای پیشروی و اشغال برخی روستاهای جنوبی هم‌مرز با فلسطین اشغالی را ناکام گذاشتند. حزب‌الله لبنان اعلام کرده تا زمان توقف جنگ غزه به حملات خود علیه رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072216870
  • خبرنگار : 71588