معاون آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعلام کرد

بکارگیری ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی در سرشماری عمومی کشاورزی آذربایجان‌غربی

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با سراسر کشور، ششمین سرشماری عمومی کشاورزی از ۱۲ آبان سال‌جاری به مدت ۴۵ روز در استان نیز برگزار می‌شود.

اردشیر یوسف زاده ۲۲مهر ماه در جلسه افتتاحیه عملیات میدانی سرشماری کشاورزی آذربایجان‌غربی که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد،افزود: ششمین سرشماری عمومی کشاورزی در سطح ۲۰ شهرستان، ۴۸ شهر و ۳۶۵۶ آبادی توسط ۵۰۰ نفر از عوامل اجرایی استان به صورت خانه به خانه و تلفنی اجرا خواهدشد.

وی با اشاره به اینکه شعار سرشماری کشاورزی سال ۱۴۰۳،«همکاری در سرشماری ،همراهی در رفاه و آبادانی» است، تصریح کرد: تهیه چارچوب آمارها و گردآوری اطلاعات از بهره برداران کشاورزی و محصولات تولیدی از اهداف کلان سرشماری عمومی کشاورزی است.

یوسف زاده با اشاره به اینکه امنیت غذایی یک مسئله بسیارمهم است و برای رسیدن به امنیت غذایی و افزایش کمی و کیفی تولیدات محصولات کشاورزی یک نیاز ضروری است، یادآورشد: برای داشتن محصولاتی با کیفیت نیاز به گردآوری اطلاعات و آمار دقیق و به هنگام به منظور تصمیم گیری داریم که فقط از طریق سرشماری امکان پذیر است.

قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری عمومی کشاورزی در آذربایجان‌غربی اظهارکرد: طبق سرشماری سال ۹۳ در آذربایجان‌غربی بیش از ۲۰۰هزار بهره بردار کشاورزی سرشماری شده‌اند که حدود ۵درصد بهره برداران کشور را تشکیل می‌دهد.

یوسف زاده با اشاره به اینکه در ششمین دوره سرشماری عمومی کشاورزی جامعه هدف،تمامی بهره برداران کشاورزی ساکن و غیر ساکن در روستاها هستند، خاطر نشان کرد: در این دوره از سرشماری ۵۰ محصول زراعی و ۳۷ محصول باغی سرشماری می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر سرشماری مطلوب باشد، اطلاعات اخذ شده و نیازها برنامه ریزی می‌شود و این برنامه ریزی می‌تواند در توسعه کشور و استان مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403072216869
  • خبرنگار : 50134