بازدید بازرس کل امور بانک‌ها و بیمه سازمان بازرسی از شعب چند بانک

بازرس کل امور بانک‌ها و بیمه در رأس هیأتی ضمن حضور سرزده در تعدادی از شعب بانک‌های ملی ایران، سپه و پست بانک در محدوده منطقه ۱۳ تهران به بررسی نحوه عملکرد شعب مورد بازدید پرداخت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی، در ادامه بازدید میدانی از نحوه فعالیت شعب شبکه بانکی کشور، جعفر حسینی بازرس کل امور بانک‌ها و بیمه در رأس هیأتی ضمن حضور سرزده در تعدادی از شعب بانک‌های ملی ایران، سپه و پست بانک در محدوده منطقه ۱۳ تهران نسبت به بررسی نحوه عملکرد شعب مورد بازدید پرداخت.

در این بازدید پیرامون پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری، تسهیلات ودیعه مسکن و همچنین کیفیت مطالبات شعب مذکور و حجم منابع در اختیار، بررسی صورت گرفت.

همچنین با توجه به توضیحات ارائه شده توسط مسئولین مربوطه و رسیدگی اجمالی به تعدادی از پرونده‌های اعتباری، ضمن ارائه توضیحات لازم پیرامون اصلاح نواقص و ایرادات موجود درخصوص تشکیل پرونده اعتباری، اخذ مدارک و مستندات لازم، تضامین و وثایق موردنیاز و پیگیری و وصول مطالبات مربوطه مطابق با ضوابط و بخشنامه‌های ابلاغ‌شده توسط بانک مرکزی، نسبت به ارائه رهنمایی‌های لازم در خصوص تسهیل هرچه بیشتر فرآیند اعطای تسهیلات در جهت کاهش زمان انتظار متقاضیان و امکان پاسخگویی به تعداد بیشتر مراجعان اقدام شد.

در جریان این بازدید تذکر لازم در خصوص لزوم اجرای کامل ضوابط ابلاغ شده توسط بانک مرکزی ارائه شد. 

جهانگیر  در پاسخ به سوالی درباره «آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده دو شرکت وارد کننده خودروهای خارجی (آسان موتور و اطلس خودرو) که از یک بانک خصوصی بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده و بدهی خود را پس ندادند» گفت: طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم، سازمان بازرسی کل کشور ورودی به این پرونده نداشته است. نکته دوم اینکه ماجرای تسویه بدهی گروه گلستان، بدهی این گروه تا شهریور سال جاری به صورت نقدی وصول شده است و با سیستم بانکی تسویه کردند.  موضوع این بانک و شرکت‌های یاد شده هم در این قالب بوده است؛ لذا در پرونده رد مال صورت گرفته است.

وی گفت: کل پرونده در مرحله صدور رای است که پس از صدور رای قطعی، اطلاع رسانی می شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403072216857
  • خبرنگار :