ربات نرم و کرکی «CES 2021» توسط کاسیو وارد بازار می‌شود

موفلین یک حیوان خانگی با هوش مصنوعی است که برای حمایت عاطفی از افراد ساخته شده است.

به گزارش ایسنا، اگر اپیزود «The Trouble with Tribbles» سریال استار ترک را تماشا کرده باشید ممکن است با خود فکر کرده باشید که دلتان یکی از آن موجودات را می‌خواهد و اکنون کاسیو دقیقا چنین چیزی را آماده کرده است. این شرکت اکنون در حال دریافت پیش‌سفارش در ژاپن برای موفیلن(Moflin) است. این ربات‌های دوست‌داشتنی با «قابلیت‌های احساسی» هوش مصنوعی که در جریان نمایشگاه CES 2021 معرفی شدند، با مشارکت استارت‌آپ ژاپنی ونگارد(Vanguard Industries) توسعه یافته و قرار است مانند یک حیوان خانگی برای حمایت عاطفی کار کند.

تخصص آن در آغوش گرفتن است و سازندگان می‌گویند که هر ربات شخصیت متمایز خود را دارد و بسته به موقعیت می‌تواند خلق و خوی خود را تغییر دهد و در طول زمان با افراد وابستگی ایجاد می‌کند.

به نقل از انگجت، این ربات در رنگ‌های خاکستری و طلایی با قیمت ۵۹۴۰۰ پوند(تقریبا ۴۰۰ دلار) در دسترس است و انتظار می‌رود در روز هفتم نوامبر عرضه آن آغاز شود. هنوز هیچ خبری در مورد عرضه در خارج از ژاپن وجود ندارد.

موفلین فقط به نوازش پاسخ نمی‌دهد. قرار است با کاربر صحبت کند و با حرکات و صداهای زیبا به آن واکنش نشان دهد. این تعاملات به شکل‌گیری شخصیت آن کمک می‌کند. ماساهیکو یاماناکا (Masahiko Yamanaka)، بنیانگذار ونگارد در یک ویدیوی تبلیغاتی گفت: موفلین توانایی یادگیری دارد و شخصیت آن بر اساس نحوه برخورد با آن رشد می‌کند. قابلیت بلوتوث دارد تا بتواند به یک اپلیکشین متصل شود و در لانه‌ای کوچک شارژ می‌شود تا احساس اینکه یک حیوان خانگی واقعی است، از بین نرود. هنگام شارژ شدن، به خواب می‌رود. خز بدن این ربات برای زمانی که نیاز به شستن آن وجود دارد، قابل جدا شدن است.

کاسیو اکنون تولید و توزیع این ربات را بر عهده گرفته است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403072216856
  • خبرنگار : 71654