در قهرمانی آسیا رقم خورد

از معرفی اعجوبه ۱۴ ساله تا نجات پینگ‌پنگ توسط نوشاد

بنیامین فرجی و نوشاد عالمیان موفق‌ترین بازیکنان ایران در قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ بودند با این حال تنیس‌روی‌میز ناکامی‌هایی را هم تجربه کرد.

به گزارش ایسنا، مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا به میزبانی قزاقستان به پایان رسید.  این مسابقات انتخابی مسابقات تیمی قهرمانی جهان ۲۰۲۵ نیز بود. تیم ایران در این دوره از مسابقات با ترکیب نسبتا متفاوتی نسبت به قبل شرکت کرد و حاصل آن هم معرفی یک پدیده و کسب یک سهمیه قهرمانی جهان بود.

در این دوره از مسابقات نوشاد عالمیان، امیرحسین هدایی، بنیامین فرجی، محمد جواد سهرابی و محمد موسوی برای ایران بازی کردند.

فرجی ۱۴ ساله در مقابل چینی‌ها تابوشکنی کرد و ابتدا نفر اول رنکینگ جهان را شکست داد و در مقابل نفر سوم رنکینگ جهان بازی نزدیکی را به نمایش داشت. او روز سختی را برای حریف چینی خود رقم زد و این بازیکن چینی به سختی توانست پیروزی را به دست آورد. فرجی هر چند نتواست سهمیه قهرمانی جهان بگیرد اما با نمایش خیرکننده خود نشان داد که می‌تواند آینده درخشانی داشته باشد و فدراسیون باید سرمایه ‌گذاری ویژه‌ای روی این بازیکن آینده دار داشته باشد و او را به حال خود رها نکند. فرجی در این مسابقات تحسین همه را برانگیخت و به عنوان یک اعجوبه معرفی شد.

نوشاد عالمیان هم توانست یک سهمیه قهرمانی جهان بگیرد و نفر پنجم رنکینگ جهان از چین را شکست دهد. او با یک سهمیه ای که گرفت تنیس روی میز ایران را نجات داد. نوشاد نشان داد همچنان برای به دست آمدن موفقیت باید نگاه‌ها به سمت او باشد.

البته در کنار موفقیت‌های نوشاد عالمیان و بنیامین فرجی نباید از دیگر نتایج تیم ایران چشم‌پوشی کرد.

تیم ایران در بخش تیمی دو پله سقوط داشت و از جایگاه ششم و به هشتم آسیا تنزل جایگاه داشت. شاید از ابتدا قابل پیش‌بینی بود در مقابل چین که قهرمان جهان و المپیک است، نتواند پیروز شود اما در مقابل ژاپن و قزاقستان هم نتوانست موفق ظاهر شود و به جایگاه هشتم آسیا رفت.

امیرحسین هدایی از بازیکنان باتجربه تیم ایران بود که در این مسابقات در حد انتظار ظاهر نشد. هدایی در بازی‌های آسیایی هانگژو نشان داد که در رقابت‌های سخت می‌تواند کمک حال تیم باشد و بازیکن جنگنده‌ای است اما در قهرمانی آسیا نتوانست انتظارات را برآورده کند. او در جدول انفرادی وداع زودهنگامی با مسابقات داشت و در بخش تیمی هم بازی‌های خود را مقابل بازیکنان قزاقستان و ژاپن واگذار کرد. البته خود هدایی بهتر می‌تواند در مورد  عملکرد خود توضیح دهد که چرا هدایی همیشگی را ندیدیم.

نکته مهم این است فدراسیون تنیس روی میز  نباید این بازیکنان جوان را رها کند و حالا که بازیکنان جوان توانسته‌اند به ترکیب تیم ملی راه پیدا کنند نیاز به برنامه دارند. کمترین کاری که فدراسیون می‌تواند انجام دهد کمک به این بازیکنان برای حضور در مسابقات مختلف است تا از لحاظ فنی  در سطح بالاتری قرار بگیرند.

 نتایج نمایندگان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴:

 انفرادی

* نوشاد عالمیان: شکست در مرحله یک هشتم نهایی و کسب سهمیه قهرمانی جهان

* بنیامین فرجی: شکست در مرحله یک سی و دوم نهایی

* امیرحسین هدایی: شکست در مرحله یک سی و دوم نهایی

* محمد موسوی: شکست در مرحله یک سی و دوم نهایی

*محمد جواد سهرابی: شکست در مرحله یک شصت و چهارم نهایی

 دونفره

* تیم نوشاد عالمیان و محمد موسوی: شکست در مرحله یک شانزدهم نهایی

* تیم بنیامین فرجی و محمدجواد سهرابی: شکست در مرحله یک سی و دوم نهایی

 تیمی

* شکست تیم ایران مقابل چین، ژاپن و قزاقستان و قرار گرفتن در جایگاه هشتم آسیا

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403072216842
  • خبرنگار : 71468